Fellow Financen kansainväliset markkinat keskittyvät jatkossa Saksaan, Puolaan ja Tanskaan

FELLOW FINANCE OYJ YHTIÖTIEDOTE 20.5.2021 KLO 10:00

Fellow Finance keskittyy uudistetun strategiansa mukaisesti voimakkaammin valittuihin kansainvälisiin markkinoihin. Yhtiön ulkomaan toiminnot tulevat jatkossa painottumaan Puolaan, Saksaan ja Tanskaan ja lainanvälitys Ruotsissa ja Tšekissä lopetetaan.

Fellow Finance keskittyy ja panostaa jatkossa kansainvälisten toimintojensa kasvattamiseen Puolassa, Saksassa ja Tanskassa. Puolassa yhtiö jatkaa käynnistetyn yritysrahoitustoiminnan kehittämistä. Kuluttajarahoitus tullaan käynnistämään uudelleen Puolassa heinä-elokuun aikana väliaikaisen korkokaton poistuessa kesäkuun lopussa. Saksassa kuluttajarahoitus päästään uudelleen käynnistämään uuden paikallisen yhteistyöpankin kanssa arviolta syys-marraskuun aikana. Tanskassa Fellow Finance jatkaa kuluttajarahoituksen välittämistä ja kartoittaa samalla uusien tuotteiden mahdollisuuksia.

Osana päätöstä keskittyä kansainvälisten markkinoiden osalta Puolaan, Saksaan ja Tanskaan, Yhtiö on päättänyt lopettaa lainanvälityksen Ruotsissa ja Tšekissä. Muutoksilla ei ole vaikutusta yhtiön lainasijoittaja-asiakkaiden olemassa oleviin lainasijoituksiin, Fellow Finance hoitaa kyseisten lainojen hallinnoinnin laina-aikojen loppuun asti. Päätöksellä ei ole merkittävää vaikutusta Fellow Financen välittämän rahoituksen kokonaisvolyymiin tai yhtiön liikevaihtoon.

”Fellow Finance toteuttaa muutoksilla uudistettua strategiaansa, jonka yhtenä painopisteenä on aiempaa valikoidumpi läsnäolo kansainvälisillä markkinoilla ja resurssien keskittäminen parhaimman kasvupotentiaalin omaaville markkinoille”, sanoo Fellow Financen toimitusjohtaja Teemu Nyholm.

Teemu Nyholm, Toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj, puh. +358 50 577 1028

Fellow Finance Oyj on lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu. Yhtiön missio on muuttaa perinteinen rahoitus ja maksaminen suoraan ihmisten ja yritysten väliseksi. Fellow Finance on välittänyt kuluttaja- ja yritysrahoitusta yli 750 miljoonalla eurolla Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Tšekissä palvellen yli 950 000 asiakasta. Yhtiöllä on Suomen Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. www.fellowfinance.fi.