Fellow Lasku -maksutapa on nyt käytössä suomalaisissa verkkokaupoissa

FELLOW FINANCE OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 11.06.2021 klo 16:00

Fellow Financen uudistetun strategian mukainen verkkokauppojen maksuratkaisu Fellow Lasku on julkaistu ja otettu käyttöön valikoiduissa suomalaissa verkkokaupoissa.

Fellow Lasku on suomalaisten kuluttaja-asiakkaiden saatavilla nyt valikoiduissa suomalaisissa verkkokaupoissa ja kesän jälkeen maksutavan käyttö laajenee tuhansiin verkkokauppoihin yhteistyössä kotimaisen maksunvälittäjän kanssa. Fellow Laskun kantavana teemana on ollut yhdistää laskulla maksamisen helppous ja turvallisuus. Maksuratkaisuissa on kiinnitetty erityistä huomiota mobiiliin ostokokemukseen, jossa Fellow Laskua käyttävä palaava asiakas pystyy maksamaan ostoksensa parhaimmillaan vain kolmella klikkauksella. Maksaminen on huomattavasti helpompaa kuin millään muulla perinteisellä maksutavalla verkkokaupassa.

Maksamisen turvallisuuteen on samalla kiinnitetty erityistä huomiota uuden asiakkaan vahvan sähköisen tunnistamisen ja palaavan asiakkaan taustalla tehtävän edistyksellisen tunnistamisprosessin myötä. Kauppiaan kannalta ostavan asiakkaan helppo tunnistautuminen ja mobiiliin optimoitu ostokokemus tarkoittavat parempaa konversiota ja myyntiä.

Uudessa maksuratkaisussa on kiinnitetty erityistä huomioita luoton myöntämisen vastuullisuuteen ja riskienhallintaan. Hyödynnämme luottopäätöksen yhteydessä uusia datalähteitä asiakkaan maksukyvyn arvioimisessa ja sovellamme Fellow Financen vuosien kokemukseen perustuvaa koneoppivaa credit scoring -mallia. Jatkossa verkkokaupan Fellow Lasku ja luottokorttimaksaminen integroituvat kuluttajarahoituksen maksamisen palvelukokonaisuudeksi.

”Olemme todella tyytyväisiä Fellow Laskun asiakkaalle tarjoamaan ostokokemukseen. Uskomme, että pystymme maksuratkaisullamme haastamaan markkinoiden edistyksellisimmät maksutavat ja saavuttamaan merkittävän markkinaosuuden voimakkaasti kasvavassa verkkokaupan markkinassa”, sanoo Fellow Financen kehityspäällikkö Juho Putkonen.

Juho Putkonen, kehityspäällikkö, Fellow Finance, puh. +358 40 922 6609

Fellow Finance Oyj on lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu. Yhtiön missio on muuttaa perinteinen rahoitus ja maksaminen suoraan ihmisten ja yritysten väliseksi. Fellow Finance on välittänyt kuluttaja- ja yritysrahoitusta yli 750 miljoonalla eurolla Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Tšekissä palvellen yli 950 000 asiakasta. Yhtiöllä on Suomen Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. www.fellowfinance.fi.