nordIX aloittaa sijoittamaan Fellow Financen alustalla

FELLOW FINANCE OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 5.5.2021 KLO 12:00

nordIX, Chartered Opus ja Fellow Finance ovat sopineet yhteistyöstä, joka mahdollistaa nordIX:n rahastojen sijoitukset Fellow Financen laina-alustalla välitettyihin lainoihin. Chartered Opus laskee liikkeelle joukkovelkakirjalainan, joka mahdollistaa nordIX:n sijoitukset.

nordIX ja Fellow Finance ovat sopineet yhteistyöstä, jossa hampurilainen kiinteätuottoisiin sijoituksiin erikoistunut nordIX AG, aloittaa sijoittamisen Fellow Financen välittämiin lainoihin. Yhteistyö mahdollistaa nordIX:lle pääsyn Fellow Financen alustan sijoitusmahdollisuuksiin. Osapuolet ovat sopineet aluksi 5 miljoonaan euroon tähtäävistä lainasijoituksista yhteistyön kolmen ensimmäisen kuukauden aikana. Chartered Opus mahdollistaa sijoitukset arvopaperistamalla välitetyt lainat vaihdantakelpoiseen joukkovelkakirjalainaan ja hakemalla listausta Düsseldorfin pörssin avoimella markkinalla.

Claus Tumbrägel, toimitusjohtaja, nordIX: ”Olemme erittäin tyytyväisiä aloittaessamme hiljattain lanseeratun rahastomme ”nordIX European Consumer Credit Fonds” sijoittamisen Fellow Financen kautta välitettyihin kuluttajalainoihin. Perustuen laajaan due diligence-tarkastukseemme olemme vakuuttuneita Fellow Financen välittämien lainojen riski-tuotto-suhteen soveltuvuudesta sijoittajiemme tarpeisiin. Tämä tulee luomaan vahvan pohjan nordIX European Consumer Credit Fonds -rahaston kasvattamiselle tulevaisuudessa.”

Daniel Maier, toimitusjohtaja, Opus Chartered: ”Olemme innoissamme olla osa tätä projektia ja nordIX:n rahaston luomaa uniikkia mahdollisuutta. Ottaen huomioon viimeaikaiset panostuksemme edelleen räätälöidä palvelutarjontaamme laina-alustoille ja niiden kautta sijoittaville, olemme iloisia sen saamasta positiivisesta vastaanotosta.”

Antoni Airikkala, sijoittaja-asiakkuuksista vastaava johtaja: ”Olemme erittäin tyytyväisiä nordIX:n saamisesta mukaan laina-alustallemme ja iloisia siitä, että voimme mahdollistaa rahaston sijoitukset laina-alustallamme välitettäviin lainoihin. NordIX:n saaminen mukaan on osoitus siitä, että voimme tarjota institutionaalisille sijoittajille kustannustehokkaan tavan hajauttaa kokonaissijoituksiaan alustallamme tarjottuihin omaisuuslajeihin. NordIX:n sijoituskokemus on myös arvokasta lainanvälityksellemme tulevaisuudessa sekä sijoitusmahdollisuuksien edelleen kehittämisessä institutioille.”

Antoni Airikkala, Director, Investor Accounts, Fellow Finance, puh. +358 46 810 34 34

Claus Tumbrägel, CEO, nordIX, puh. +49 40 3099 776 0

Daniel Maier, CEO, Chartered Investment Germany, puh. +49 211 9367 8251

Fellow Finance Oyj on lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu. Yhtiön missio on muuttaa perinteinen rahoitus ja maksaminen suoraan ihmisten ja yritysten väliseksi. Fellow Finance on välittänyt kuluttaja- ja yritysrahoitusta yli 750 miljoonalla eurolla Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Tsekeissä palvellen yli 950 000 asiakasta. Yhtiöllä on Suomen Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. www.fellowfinance.fi.

NORDIX

nordIX AG on kiinteätuottoisiin sijoituksiin erikoistunut yhtiö, joka käy kauppaa yksinomaan joukkovelkakirjalainoilla ja johdannaisilla. Yhtiön pääkonttori on Hampurissa, jossa yhtiö hallinnoi useita sijoitus- ja erikoisrahastoja ja kehittää uusia sijoitusmahdollisuuksia. Omien rahastojen hallinnoinnin lisäksi nordIX on menestynyt neuvonantaja institutionaalisille sijoittajille yksittäisten joukkovelkakirjalainojen ja kiinteätuottoisten sijoitusten saralla.

CHARTERED OPUS

Vuodesta 2013 lähtien Chartered Investment on avustanut yli 100 B2B-asiakasta pääomamarkkinaliiketoiminnassa neljässä eri lokaatiossa. Yli 500 transaktiota ja indeksiratkaisua sekä yli 2.75 miljardia arvopaperistetussa omaisuudessa ovat osoitus yhtiön suorituskyvystä ja johtavasta asemasta vaihtoehtoisten sijoitusten tuomisesta sijoitettaviksi. Chartered Investment operoi Chartered Opusta, pankeista riippumaton, luxemburgilainen liikkeeseenlasku-alusta arvopaperistetuille sijoitustuotteille ja vastaa näiden tuotteiden luomisesta, strukturoinnista, liikkeeseenlaskusta ja hallinnoinnista niiden elinkaaren ajan. Lue lisää: https://chartered-investment.com/en/.