Alkuperäisen ulkoasun kunnioittaminen voittoisan saneerauksen lähtökohta

Julkisivuyhdistys ry:n ja Asunto- ja kiinteistöyhtiöiden hallitusasiantuntijat AKHA ry:n taloyhtiöille suunnatun Julkisivuremontti 2011 –kilpailun on voittanut As. Oy Mannerheimintie 83-85. Kyseisen kohteen ikkunatoimittaja on Fenestra Oy.

Kilpailussa, joka järjestettiin nyt toisen kerran, etsittiin julkisivukorjaamisessaan onnistuneita taloyhtiöitä innoittamaan muita julkisivuremottia suunnittelevia taloyhtiöitä. Voittanut asunto-osakeyhtiö koostuu kahdesta kerrostalosta, joihin Fenestra toimitti 570 ikkunaa asennettuna. Samalla myös ikkunan sisäpielet ja ikkunapenkit kunnostettiin. Lisäksi kohteeseen asennettiin 100 Fenestran parvekeovea sekä 30 tuuletusparvekeovea.

Mittavan hankkeen onnistumiseen keskeisenä tekijänä oli huolellinen ennakkosuunnittelu ja hyvä yhteistyö projektin julkisivutoimittajan ja suunnittelijoiden kesken sekä asukkaiden informoiminen työn etenemisestä ja huoneistoissa tehtävistä töistä.

Yhteistoiminta kaikkien osapuolten kesken on onnistuneen saneerausprojektin A ja O, kertoo Fenestran projektipäällikkö Timo Laitinen.

Timo Laitinen, projektipäällikkö, Fenestra, timo.laitinen@fenestra.fi puh. +358 50 344812