Fenestra Oy ensimmäinen CE-sertifioitu ikkunavalmistaja Suomessa

Fenestra Oy:lle on myönnetty CE-merkki ensimmäisenä ikkunavalmistajana Suomessa. Merkintä tarkoittaa, että asiakas voi olla varma valitsemiensa tuotteiden laadusta. Fenestran Primus-ikkunat saivat kaikissa testatuissa luokissa erinomaiset arvosanat.

CE-merkityt tuotteet ovat läpikäyneet mittavat testiohjelmat eurooppalaisten testistandardien mukaisesti, ja niillä varmistetaan testien yhdenmukaisuus ja vertailtavuus valmistajien kesken.

-    Varsinkin pohjoisissa olosuhteissa ikkunan tekniset ominaisuudet vaikuttavat oleellisesti asumismukavuuteen, energiankulutukseen ja jopa terveyteen. Asukkaiden kannalta tärkeitä ominaisuuksia ovat muun muassa lämmöneristävyys, ilmanläpäisevyys, vedenpitävyys, tuulenpaineen kestävyys ja ääneneristävyys, kertoo Fenestran tuotekehityspäällikkö Juha Ruuskanen.

Testattavien ominaisuuksien määritteleminen yhdenmukaisiksi ja testilaboratorioiden sertifiointi antavat asiakkaalle varmuuden luvattujen tuoteominaisuuksien täyttymisestä. Ikkunoiden tuotestandardin mukaan pakollisesti ilmoitettavat ominaisuudet ovat: Tuulenpainekestävyys, sateenpitävyys, ilmanpitävyys ja lämmönläpäisevyys. Sateenpitävyydessä Fenestran Primus-ikkuna jopa ylitti luokitusasteikon ja kestävyys vastaa ankaran myrskyn olosuhteita.

Juha Ruuskanen, tuotekehityspäällikkö, Fenestra Oy, juha.ruuskanen@fenestra.fi, puh. 050-366 4745

Fenestra Oy - parempaa palvelua