Fenestra tarjoaa työtilaisuuksia kymmenille nuorille

Fenestra kantaa omalta osaltaan vastuunsa, jotta suomalaiset nuoret pääsisivät työelämään kiinni ja saisivat arvokasta työkokemusta. Tulevana kesänä yritys palkkaa kymmeniä nuoria erilaisiin harjoitteluihin ja kesätöihin.

Fenestra haluaa auttaa aktiivisesti suomalaisia nuoria sijoittumaan aikanaan työelämään. Toimintapaikkakunnillaan Fenestra tarjoaa kymmenittäin työtilaisuuksia eri-ikäisille ja eri koulutustaustaisille nuorille.

-          Fenestra haluaa tarjota omilla toimintapaikkakunnillaan erityisesti paikallisille nuorille tilaisuuksia saada arvokasta työkokemusta, sanoo henkilöstöpäällikkö Marie Styf-Mannonen.

-          Haluamme näin osaltamme kantaa yhteiskuntavastuuta niissä yhteisöissä, joissa toimimme.

Valtaosin Fenestran kesätyöt ovat tuotantotehtäviä, lisäksi tarjolla on muutama toimihenkilöpuolen tehtävä.

-          Lopulliset lukumäärät selviävät myöhemmin keväällä kun kesän tuotantomäärät tarkentuvat, mutta kaikkiaan tarjoamme parhaimmillaan kesätyötä jopa 50 nuorelle eri puolella Suomea, Styf-Mannonen kertoo.

-          Lisäksi Kuopiossa meillä on noin 50 kausityöntekijää töissä vilkkaimman sesongin ajan.

Monen nuoren ensimmäinen kosketus työelämään on Tutustu työelämään ja tienaa –kampanja. Tänä vuonna 14 peruskoululaista ja lukiolaista tulee tutustumaan työelämään Fenestralle. Lisäksi Fenestra on mukana Vastuullinen kesäduuni –kampanjassa. Siinä työnantajat sitoutuvat hyvän kesätyön periaatteisiin.

-          Meille on erittäin tärkeää, että meille töihin tulevat nuoret saavat Fenestrasta positiivisen kokemuksen ja että nuoret haluavat vastaisuudessakin meille töihin, Styf-Mannonen sanoo.

Marie Styf-Mannonen, henkilöstöpäällikkö, marie.styf-mannonen@fenestra.fi, puh. +358 041 466 4656

Fenestra palvelee paremmin tarjoamalla asiakkaan tarpeen mukaisia ovi- ja ikkunaratkaisuja. Korkeatasoinen palvelu perustuu luotettavaan toimintaan aina suunnittelusta asennukseen. Yhtiö toimittaa vuosikymmenten kokemuksella ratkaisuja kuluttaja - ja ammattirakentajille valtakunnallisesti ja vientiin.

Fenestra valmistaa vuosittain noin 230 000 ikkunayksikköä ja noin 320 000 ovea. Liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 600. Fenestran tuotantolaitokset sijaitsevat Kuopiossa, Viitasaarella, Alavudella, Posiolla ja Tallinnassa. Alueellisesti palvelevat myyntikonttorit sijaitsevat Vantaalla, Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa. www.fenestra.fi