Fenestralle merkittävä ikkuna- ja ovitoimitus Ahvenanmaan ensimmäiseen suureen ostoskeskukseen

Fenestra on toimittanut yli 100 ikkunaa ja noin 130 ovea Ahvenanmaan ensimmäiseen suureen ostoskeskukseen. Jomalassa sijaitsevan Maxingen juhlallisia avajaisia vietetään tänään.

Fenestra on toimittanut Ahvenanmaan ensimmäiseen suurenluokan ostoskeskukseen Maxingeen laajan ja pitkälle räätälöidyn ovi- ja ikkunatoimituksen. Maxingeen toimitettiin yhteensä noin 130 ovea, sisältäen liki 60 erilaista ovimallia.

-          Kaikilla Maxingen kauppiailla oli eri toivomukset ja tarpeet, jotka pystyttiin täyttämään, kertoo Fenestran paikallinen edustaja Johan Emretsson.

-          Esimerkiksi ravintoloihin ja kahviloihin tehtiin hyvin yksilöllisiä ja näyttäviä ovia.

Luonnonvalossa kylpevän Maxingen sisäikkunoista valtaosa on Fenestran tuotteita.

-          Katonrajassa kiertävät nauhaikkunat antavat valoa Maxingen yli 200 metriä pitkälle kauppakadulle, Emretsson kertoo.

-          Ikkunat ovat rakenteeltaan puuta ja ulkopuolelta verhoiltu alumiinilla. Rakenne on täysalumiini-ikkunaan nähden edullinen, laadukas ja kestävä ratkaisu.

Maxingen pääarkkitehti on ollut ahvenanmaalainen Michael Donalds. Projekti alkoi kevättalvella 2011. Fenestra on ollut yhteistyökumppanina Donaldsin monissa isommissa projekteissa ja arkkitehti pitää ikkunoiden roolia erittäin tärkeänä rakennuksen luonteen kannalta.

-          En ole joutunut rajoittamaan luovuutta ikkunoita piirtäessäni , koska olen aina voinut luottaa siihen että kaikki ratkaisut pystytään toteuttamaan, Donalds sanoo.

-          Fenestran kanssa toimiminen on aina ollut ongelmatonta ja yhteistyö manner-Suomen ja Ahvenanmaan välillä on sujunut hyvin.

Vientimyyntipäällikkö Pasi Peltola, pasi.peltola@fenestra.fi , puh. +358 50 344 3783