Fenestran ikkunoihin ensimmäisenä Suomessa entistä selkeästi kirkkaammat lasit

Fenestra ottaa tuotteissaan käyttöön ensimmäisenä ikkunavalmistajana Suomessa uudet Pilkington Optiwhite™ -lasit, jotka läpäisevät auringon valoa paremmin kuin nykyiset markkinoilla olevat vakiolasit. Fenestran ikkunat on siis kevään aikana saatavissa selkeästi entistä kirkkaampina. Tarjolla on nyt myös yhtä kirkas, huurtumaton vaihtoehto jota suositellaan matalien U-arvojen ikkunoille.

Fenestra on aloittanut lasivalmistaja Pilkingtonin kanssa yhteistyön, jonka myötä Fenestran ikkunoihin tulee ensimmäisenä Suomessa uudet Pilkington Optiwhite™ -lasit.

Talvella vähäinenkin auringonvalo ja energia voidaan hyödyntää aiempaa paremmin rakennuksen energiataloudessa kirkkaiden Pilkington Optiwhite™ –lasien ansiosta. Niissä raudan määrää on onnistuttu vähentämään ja näin sen aiheuttama vihertävyys lasissa on saatu minimoitua.

-    Maisema näkyy ikkunasta luonnollisempana ja kirkkaampana kuin ennen, kertoo myyntipäällikkö Pasi Peltola Fenestralta.

Myös huurtumaton vaihtoehto entistä kirkkaampi

Nykyiset energiatehokkaat ikkunat saattavat tietyissä olosuhteissa huurtua, kun sisätiloista tuleva lämpö ei säteilekään ikkunan ulkolasin kautta ulos ja pidä sitä näin sulana. Matalan U-arvon ikkunoihin suositellaan uutta Fenestra Non-Frost™   -lasia, jossa uloimman lasin pinnoitteen avulla vähennetään merkittävästi ulkopuolisen huurtumisen aiheuttamaa riskiä.

-    Suosittelemme matalan U-arvon ikkunoihin huurtumatonta Fenestra Non-Frost™ -lasivaihtoehtoa, joka on valon läpäisevyydeltään yhtä hyvä kuin tavalliset Optiwhite™ -lasi, painottaa Peltola.

-    Huurtumaton Fenestra Non-Frost™ -lasivaihtoehto on siis yhtä kirkas kuin tavalliset Optiwhite™-lasit.

Fenestra Non-Frost on rekisteröity tavaramerkki.

Pasi Peltola, myyntipäällikkö, pasi.peltola@fenestra.fi , puh. +358 50 3443 783

Fenestra palvelee paremmin tarjoamalla asiakkaan tarpeen mukaisia ovi- ja ikkunaratkaisuja. Korkeatasoinen palvelu perustuu luotettavaan toimintaan aina suunnittelusta asennukseen. Yhtiö toimittaa vuosikymmenten kokemuksella ratkaisuja valtakunnallisesti kuluttaja - ja ammattirakentajille.

Fenestra valmistaa vuosittain noin 230 000 ikkunayksikköä ja noin 320 000 ovea. Liikevaihto on noin 117 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 700.
Fenestran tuotantolaitokset sijaitsevat Forssassa, Kuopiossa, Viitasaarella, Alavudella, Posiolla ja Tallinnassa. Alueellisesti palvelevat myyntikonttorit sijaitsevat Espoossa, Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa.