Fenestran näyttävät tuotteet kiinnittävät katseet asuntomessujen tuotetalossa

Tampereen asuntomessujen vieraat voivat messuille saapuessaan tutustua Tuotetalossa Fenestran näyttäviin tuotteisiin, kuten valkoiseen korkeakiiltoiseen Lumi-sisäoveen sekä eurooppalaistyyliseen Fenix-kippi-ikkunaan. Tuotetalossa on esillä myös huurtumaton Fenestra Non-Frost-ikkuna, Fenair-tuloilmaikkuna sekä Fenestran näyttävät ja energiatehokkaat ulko-ovet. Tuotetalon kaikki ovet ja ikkunat ovat tänä vuonna yksinoikeudella Fenestran tuotteita.

LUMI – korkeakiiltoinen sisäovi on helppo puhdistaa

Modernit kirkkaanvalkeat Lumi-ovet ovat käyttäjäystävällisiä. Niiden korkeakiiltoinen pinta on erittäin helppo pitää puhtaana, jonka vuoksi Lumi-ovia suositellaan erityisesti lapsiperheisiin ja vaikkapa koiraperheisiin. Lisäksi ne luovat kotiin yhtenäisen ilmeen: Ne nivoutuvat samaan linjaan esimerkiksi keittiön ja kodinhoitotilojen korkeakiiltoisten kaapistojen kanssa.

Kaikki Fenestran levypintaiset sisäovet ovat saatavana Lumi-pinnalla. Tuotetalon uritetun oven lisäksi myös kaikki peiliovet on mahdollista saada valkeina korkeakiiltoisina versioina. Lumi-ovi sopii nykystandardien mukaisiin vakiokarmeihin, eli vanhat ovet on helposti vaihdettavissa korkeakiiltoisiin Lumi-oviin.

Drehkipp-tyyppinen FENIX-ikkuna tuo eurooppalaista tyyliä ja käyttömukavuutta

Fenix-ikkuna tuo rakennukseen ripauksen keskieurooppalaista tyyliä, suomalaisista vaatimuksista tinkimättä. Erityisesti omakotitaloihin ja vapaa-ajan asuntoihin suunnattu Fenix erottuu ulkonäöltään tavallisista ikkunoista näyttävän karmirakenteensa ja viistojen profiiliensa ansiosta. Lisäksi Fenix-ikkuna on helppohoitoinen: Siinä on ulkopuolella alumiiniverhous ja puitteessa on kolmilasinen eristyslasi , eli vain kaksi pestävää pintaa.

Käyttömukavuutta tuo myös eurooppalaistyylisen avausmekanismin suoma tuuletusasento: Kun kahvan kääntää ylös, ikkuna avautuu alasaranoituna tuuletusasentoon. Kun kahvan kääntää sivulle vaakatasoon, ikkuna aukeaa normaalisti sisäänpäin. Mekanismi on tuttu erityisesti saksankielisellä alueella suositusta drehkipp-ikkunasta.

Fenix-ikkunaa on saatavilla sekä peittomaalattuna että tilauksesta kuultomaalattuna. Koko räätälöidään asiakkaan toiveen mukaan.

Fenestra Non-Frost™: Huurtumaton, entistä kirkkaampi ikkuna

Energiatehokkuuden parantuminen on tuonut ikkunoiden ongelmaksi huurtumisen: Kun lämpö ei enää pääse ikkunan läpi säteilemään sisältä ulospäin, ulommainen lasi ei pysy sulana vaan se voi tietyissä olosuhteissa huurtua.

Fenestra Non-Frost™-ikkuna on ratkaisu tähän ongelmaan. Siinä huurtumista estävä pinnoite takaa ikkunan pysymisen kirkkaana. Fenestran Non-Frost™-ikkunat on varustettu Pilkingtonin OptiWhite-laseilla, jotka ovat valonläpäisevyysominaisuuksiltaan huippuluokkaa. Fenestran Non-Frost on siis markkinoiden kirkkain huurtumaton ikkunavaihtoehto.

Fenair-tuloilmaikkuna tuo talvipakkasilla suuret säästöt lämmityskustannuksiin

Fenestran kehittämässä Fenair-tuloilmaikkunassa on korvausilmaventtiili, joka kesällä päästää raikkaan ulkoilman suoraan sisään sellaisenaan. Talviasentoon käännettynä venttiili ohjaa ulkoa tulevan kylmän korvausilman kiertämään ikkunan välitilassa niin, että se esilämpenee jopa 20 astetta ennen ohjautumistaan sisätilaan. Käyttökokeiden mukaan Fenair-ikkuna säästää talvipakkasilla lämmityslaskuissa jopa 10 euroa kuukaudessa.

Fenestran tuotteita on myös seuraavissa messukohteissa:

• Kohde 19: Omatalo Ruusuvuori
  • Kohde 26: Lammi Kivitalo Villa Ilo
  • Kohde 27: Aeroc Kivitalo Louhi
  • Kohde 28: Talo Korko
  • Kohde 39: Lännen YH-asunnot Oy, Vuoreksen ryhmäkoti

Juha Ruuskanen, tuotekehityspäällikkö, juha.ruuskanen@fenestra.fi puh. 050 366 4745
Lumi: Jussi Kairtamo, myyntipäällikkö, jussi.kairtamo@fenestra.fi, puh. 050 312 4047

Fenestra palvelee paremmin tarjoamalla asiakkaan tarpeen mukaisia ovi- ja ikkunaratkaisuja. Korkeatasoinen palvelu perustuu luotettavaan toimintaan aina suunnittelusta asennukseen. Yhtiö toimittaa vuosikymmenten kokemuksella ratkaisuja valtakunnallisesti kuluttaja - ja ammattirakentajille.

Fenestra valmistaa vuosittain noin 230 000 ikkunayksikköä ja noin 320 000 ovea. Liikevaihto on noin 110 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 700. Fenestran tuotantolaitokset sijaitsevat Forssassa, Kuopiossa, Viitasaarella, Alavudella, Posiolla ja Tallinnassa. Alueellisesti palvelevat myyntikonttorit sijaitsevat Espoossa, Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa. www.fenestra.fi