Fenestran sisäoville M1-päästöluokitus ensimmäisenä Suomessa

Fenestra Oy:n seitsemän ovimallia on hyväksytty rakennusmateriaalien päästöluokkaan M1. Fenestra on ensimmäinen puuovivalmistaja, jonka tuotteille M1-luokitus on myönnetty. Rakennustietosäätiö RTS:n myöntämä päästöluokitus on ensisijaisesti tarkoitettu asuin- ja työhuoneissa käytettävien rakennusmateriaalien luokittelua varten.

-    M1-merkki kertoo vähäpäästöisyydestä. Luokituksen avulla edistetään vähäpäästöisten rakennusmateriaalien kehittämistä ja käyttöä. Samalla taataan, että rakennusmateriaalit täyttävät hyvän sisäilman laadun vaatimukset, kertoo tuotekehityspäällikkö Juha Ruuskanen Fenestralta.

Hyvä sisäilmasto edellyttää sisäilma-asioiden huomioon ottamista suunnittelun, rakentamisen ja käytön kaikissa vaiheissa. Sen lopulliseen laatuun vaikuttavat monien muiden tekijöiden ohella sisätilojen rakennusmateriaalit.
Seuraavat Fenestran tuotteet on hyväksytty M1-luokkaan: Klassikko 200, Moderni EF100, Moderni EF200, Moderni EF300, Moderni EF400, Moderni EF500 ja 300/MDF-laminaattiovi.

Juha Ruuskanen, tuotekehityspäällikkö, Fenestra Oy, juha.ruuskanen@fenestra.fi, puh. 050-366 4745

Fenestra Oy - parempaa palvelua