Kuopiossa vietettiin Fenestran uusitun ikkunatehtaan avajaisia

Fenestran uusitussa Kuopion-tehtaassa vietettiin avajaisia ma 22.4.2013. Fenestran hallituksen puheenjohtaja Kalevi Hasi ja Kuopion kaupungin elinkeinoasiamies Unto Juutinen saivat kunnian leikata avajaisnauhan ja käynnistää uuden tuotantolinjan.

Fenestra on keskittänyt ikkunatuotantonsa syksyn 2012 ja kevään 2013 aikana Kuopioon. Entiseen komponenttitehtaaseen on yhdistetty tänä aikana kokoonpanotoiminnot ja tuloksena on maan modernein asiakasohjautuva ikkunatehdas, jossa tuotannon läpimenoaika on minimissään: sahatavarasta syntyy Kuopiossa asennusvalmiita ikkunoita alle neljässä tunnissa.

-          Kaikki Kuopiossa valmistettavat ikkunat voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeen mukaiseksi. Kaikki koko- ja värivaihtoehdot yhteen laskettuna mahdolliset tuotevariantit lasketaan miljardeissa, kertoo ikkunaliiketoiminnan johtaja Timo Hämäläinen

Ripeän tuotannon salaisuus on täysautomaatio ja RFID-ohjaus: Kukin tuotannossa liikkuva tuotekomponentti kantaa RFID-tunnistetta ja tuotantokoneisto tietää sen perusteella, mihin tuotteeseen osa on tulossa. ISO 9001 – sertifioituun automaatioprosessiin kuuluu, että tieto tehtaan, asiakkaiden ja toimittajien kesken kulkee reaaliajassa.

Avajaispuheen piti hallituksen puheenjohtaja Kalevi Hasi.

-          Kiitän projektiorganisaatiota, sidosryhmiä sekä koko Fenestran Kuopion henkilöstöä hyvin tehdystä työstä sekä projektin toteuttamisesta aikataulussaan ja kustannuksissaan, hän sanoi.

Kuopion kaupungin edustajana elinkeinoasiamies Unto Juutinen kiitti Fenestran hallitusta siitä että uuden tehtaan sijaintipaikaksi oli valittu Kuopio ja vakuutti että Fenestralle valinta osoittautuu pitkällä aikajänteellä erittäin kannattavaksi. Samalla Juutinen osoitti kiitoksensa paikalliselle tehtaan johdolle mutkattomasta yhteistyöstä.

Ikkunaliiketoiminnan johtaja Timo Hämäläinen,
timo.hamalainen@fenestra.fi puh. 050 344 3756