Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I osti hotellikiinteistön Helsingin keskustasta

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on 27.11.2018 tehdyllä kaupalla ostanut Hotelli Katajanokka Oy -nimisen kiinteistöosakeyhtiön koko osakekannan.

Helsingin keskustassa hyvällä sijainnilla olevaa uniikkia hotellia operoi pitkällä vuokrasopimuksella Primehotels Oy. Primehotels Oy ja Marriott International ovat 27.11.2018 solmineet franchising-sopimuksen, jolla Tribute Portfolio -brändi jalkautetaan Hotel Katajanokalle.

Hotel Katajanokka on Suomen yksi kiinnostavimmista ja palveluiltaan kiitetyimmistä hotelleista Suomessa, joka on saanut viime vuosina useita palkintoja ja mainintoja Suomessa ja kansainvälisesti. Marriott International avaa Hotel Katajanokalle nyt solmitun franchising-sopimuksen myötä maailmanlaajuisen näkyvyyden ja jakelukanavat: Marriott.com -sivuston, eli yhden maailman suurimmista verkkokaupoista, sekä maailman suurimman kanta-asiakasjärjestelmän yli 110 000 000 jäsenineen.

– Matkailuelinkeino on tärkeä osa Helsingin taloudellista kasvua. Katajanokan entinen vankila on yksi mielenkiintoisemmista hotelleista Suomessa ja Marriott-brändi parantaa sen tunnettuutta ja myyntiä entisestään. Näemme tämän tyyppisen kiinteistöinvestoinnin jatkavan rahastomme valikoivaa ja tarkkaa sijoitusstrategiaa, jossa tuottotaso ja riskit sekä tulevaisuuden mahdollisuudet on huomioitu oikeassa suhteessa, kertoo Fennia Varainhoito Oy:n kiinteistöliiketoiminnasta vastaava johtaja Timo Rantala.

Lisätiedot ja yhteydenotot

Fennia Varainhoito Oy
Johtaja Timo Rantala
timo.rantala@fennia.fi

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on erikoissijoitusrahasto, jonka salkunhoidosta, hallinnoinnista ja jakelusta vastaa Fennia Varainhoito Oy. Rahastolla on hallinnoitavanaan 32 toimitilakiinteistöä pääosin pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Kiinteistöjen yhteenlaskettu arvo on noin 296 miljoonaa euroa. Fennia Varainhoito Oy tarjoaa laadukasta ja kustannustehokasta varainhoitoa yrityksille ja yhteisöille, kotitalouksille ja yksityishenkilöille. Fennia Varainhoito Oy on osa Fennia -konsernia.