Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I osti Kon-Tiki -nimisen toimistokiinteistön

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on ostanut Sigrid Juséliuksen Säätiön omistaman toimistokiinteistön Helsingin Ruoholahdesta. Kiinteistö on osa viiden kiinteistön muodostamaa High Tech Center Helsinkiä.

Kaapelitehtaan välittömässä läheisyydessä sijaitseva Kon-Tiki -toimistokiinteistö on suuruusluokaltaan noin 3 000 m2. Kiinteistössä on vuokralaisena pitkäaikaisella vuokrasopimuksella Altia Oyj, jonka pääkonttorina kyseinen kiinteistö toimii. Tilat ovat uusitut alkuvuodesta valmistuneen merkittävän remontin ansiosta. Kiinteistön tilat on 100-prosenttisesti vuokrattu. Lisäksi kauppaan kuului pysäköintipaikkoja oikeuksina HTC -Helsingin pysäköintihallista.

"Olemme iloisia voidessamme tiedottaa Kon-Tiki:n ostosta jo heti ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Kiinteistö on rahastolle kaikin puolin sopiva, niin kooltaan, sopimusmaturiteetiltaan kuin muiltakin ominaisuuksiltaan. Uskomme, että Ruoholahti tulee jatkossa Länsi-metron myötä vahvistamaan asemaansa merkittävänä toimistoalueena", toteaa Fennia Varainhoidon rahastonhoitaja Elina Puhakainen.

“Vaikeassa sijoitusympäristössä kiinteistöistä halutaan vakautta ja kassavirtoja. Uusin hankintamme tukee rahastomme strategiaa ja tekee kiinteistörahastosijoittamisesta yhä houkuttelevampaa niin yksityisille kuin suurillekin sijoittajille", kertoo Fennian kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala.

Lisätiedot ja yhteydenotot

Fennia Varainhoito Oy

Rahastonhoitaja Elina Puhakainen
050 331 9119, elina.puhakainen@fennia.fi

Kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala
040 528 7141, timo.rantala@fennia.fi

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I www.fenniavarainhoito.fi

Fennica Toimitilat I on erikoissijoitusrahasto, jonka salkunhoidosta ja jakelusta vastaa Fennia Varainhoito Oy ja hallinnosta riippumaton kotimainen rahastoyhtiö Elite Rahastohallinto Oy. Rahastolla on hallinnoitavanaan 23 toimitilakiinteistöä pääosin pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Kiinteistöjen yhteenlaskettu arvo on jo yli 200 miljoonaa euroa. Fennia Varainhoito Oy tarjoaa laadukasta ja kustannustehokasta varainhoitoa yrityksille ja yhteisöille, kotitalouksille ja yksityishenkilöille. Fennia Varainhoito Oy on osa Fennia-konsernia.