Fennia aloittaa terveyspalveluyhteistyön Dextran kanssa

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia ja Pihlajalinna Oyj:n tytäryhtiö Dextra Oy ovat tänään allekirjoittaneet esisopimuksen kumppanuudesta, jonka mukaan Dextra tuottaa valtakunnallisena pääyhteistyökumppanina terveydenhuoltopalveluja Fennian asiakkaille pitkäkestoisella sopimuksella. Yhteistyö käynnistyy vielä vuoden 2015 aikana.

Tavoitteenamme on olla suositelluin vakuutusyhtiö. Tarjoamme jatkossa tapaturma- ja sairausvakuutusasiakkaillemme laadukkaan ja sujuvan palvelukokemuksen Dextra-lääkäriasemien ja uuden asiakaspalvelutiimin avulla. Valitsimme Pihlajalinna-Dextran pääkumppaniksemme laajan tarjouskilpailun ja huolellisen taustatyön perusteella. Dextra on Fennian oloinen kumppani, jonka toiminnassa korostuu innovatiivisuus sekä halu kasvaa ja kehittyä, toteaa palvelujohtaja Tapio Korttilalli Fenniasta.

On hienoa, että Fennia on valinnut meidät terveyspalveluiden pääyhteistyökumppaniksi. Optimaalinen hoitoketju ja tyytyväiset potilaat ovat Dextran ydinosaamista. Haluamme tarjota Fennian asiakkaille erinomaista palvelua nopeasti ja vaivattomasti. Yhteistyössä Fennian vakuutusasiantuntijoiden kanssa kehitämme toimintaa entistä asiakaslähtöisemmäksi ja tehokkaammaksi, sanoo Pihlajalinna Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Wirén.

Yhteisenä tavoitteena on asiakkaiden nopea ja oikea hoito ja kuntoutus sekä erinomainen asiakastyytyväisyys. Dextra rakentaa Fennialle asiakaspalvelutiimin, joka tarjoaa Fennian asiakkaille laadukasta terveysneuvontaa ja ohjaa heidät viivytyksettä hoitoon lähimpään Dextra-lääkärikeskukseen tai muulle terveydenhuollon kumppanille.

Yhteisenä tavoitteena on lakisääteisen tapaturmavakuutuksen osalta tehostaa potilaiden hoitoketjuja, lyhentää työkyvyttömyysaikojen kestoa ja parantaa asiakastyytyväisyyttä. Lisäksi Fennia ja Dextra tekevät yhteistä palvelukehitystä muun muassa työkyvyn ylläpitämisessä, sairauksien ennaltaehkäisemisessä ja digitaalisten palvelujen kehittämisessä. Fennia ja Dextra Työterveys kehittävät lisäksi yhdessä työterveyshuollon palvelukonsepteja Fennian asiakasyrityksille.

Tapio Korttilalli, palvelujohtaja Fennia, p. 040 521 4498, 010 503 6037, tapio.korttilalli@fennia.fi

Mikko Wirén, toimitusjohtaja Pihlajalinna Oyj, p. 050 322 0927