Fennia uudistaa johtoryhmäänsä ja organisaatiorakennettaan – Antti Huhtalasta Fennian vakuutusliiketoiminnan operatiivinen johtaja

Kulunut vuosi oli Fennialle uudistumisen vuosi.  Vuoden 2021 Fennia aloittaa uudistuneella johtoryhmällä ja organisaatiorakenteella.

Fennia-konsernin liiketoiminta muuttui, kun Fennia Varainhoito myytiin kesällä 2020 S-pankille. Lisäksi loppuvuonna 2019 käynnistetty Tulevaisuuden Fennia -uudistamishanke eteni vauhdilla, ja sen tuomat muutokset alkoivat näkyä liiketoiminnassa esimerkiksi täysin päivitetyn brändin muodossa.

- Tavoitteenamme on olla vakuutusalan asiakaslähtöisin toimija. Tämä edellyttää meiltä muun muassa digitaalisten kanaviemme, kulttuurimme ja toimintatapojemme kehittämistä. Tulevaisuuden Fennian pitkäjänteisen kehittämisen lisäksi on tärkeää samalla panostaa myös nykyliiketoimintaan. Nyt toteutetuilla organisaatiomuutoksilla varmistamme, että pystymme tarjoamaan asiakkaille ensiluokkaista palvelua muutosten keskellä, Antti Kuljukka sanoo.

Uudistus näkyy ennen kaikkea muutoksina Fennia-konsernin ja vahinkovakuutusliiketoiminnan johtoryhmissä 1.1.2021 alkaen.

Antti Huhtalasta operatiivinen johtaja

Fennian vakuutusliiketoiminnan operatiiviseksi johtajaksi on nimitetty Antti Huhtala, ja hän myös jatkaa Fennian vahinkovakuutusyhtiön varatoimitusjohtajana. Muut vakuutusliiketoiminnan johtoryhmäläiset raportoivat jatkossa Huhtalalle.  Antti Kuljukka jatkaa konsernijohtajana ja vahinkoyhtiön toimitusjohtajana keskittyen strategisen tason johtamiseen.

Huhtala aloitti Fenniassa lokakuussa 2020 vakuutus- ja korvauspalveluiden johtajana. Uusi rooli on aiempaa laajempi.

- Meillä on upea yhtiö ja hieno tulevaisuus. Näillä muutoksilla voimme viedä Fenniaa entistä paremmin eteenpäin kohti yhteisiä tavoitteita, Antti Huhtala sanoo.

Antti Kuljukka
Konsernijohtaja
antti.kuljukka@fennia.fi

Antti Huhtala
Operatiivinen johtaja, vakuutusliiketoiminta
antti.huhtala@fennia.fi

Fennia-konserni on yritysten, yrittäjien ja kotitalouksien taloudellisen turvallisuuden kumppani. Palvelumme tuottavat vahinkovakuuttamiseen erikoistunut Fennia sekä vapaaehtoisia henki-, eläke- ja säästövakuutuksia tarjoava Henki-Fennia.