Fennian ja Pihlajalinnan tiivis terveyspalveluyhteistyö jatkuu

Fennia ja Pihlajalinna ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen kumppanuutensa jatkumisesta. Pihlajalinna tuottaa jatkossakin Fennian pääyhteistyökumppanina terveydenhuoltopalveluja Fennian sairauskulu- ja tapaturmavakuuttamisen asiakkaille.

Yhteistyö mahdollistaa Fennian sairauskulu- ja tapaturmavakuuttamisen asiakkaille nopean sekä oikea-aikaisen hoidon tarpeen arvioinnin ja ohjauksen FenniaHoitaja-palvelun avulla. Lisäksi kattava hoitopolku sairaalapalveluista kuntoutukseen ja työhön paluun tukeen takaavat Fennian asiakkaille turvaa akuuteissa tapaturma- ja sairaustilanteissa.

‒ Hienoa, että hyvin sujunut yhteistyömme Pihlajalinnan kanssa jatkuu edelleen. Haluamme tehdä kannattavaa ja vastuullista liiketoimintaa. Pihlajalinnan kanssa voimme tuottaa entistä enemmän arvoa ja parempaa asiakaskokemusta asiakkaillemme, jotka ovat myös omistajiamme, sanoo Fennian toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyyny.

‒ Kansalaisten halu huolehtia omasta ja läheisten terveydestä on kasvattanut yksityisten terveysvakuutusten määrää. Olen iloinen, että vahva kumppanuutemme Fennian kanssa jatkuu ja pääsemme auttamaan Fennian asiakkaita, kertoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Tuomas Hyyryläinen.

Fennia ja Pihlajalinna tekevät myös yhteistyötä tai yhteistä palvelukehitystä muun muassa digitaalisten palvelujen osalta. Yli-Kyynyn mukaan Fennian ja Pihlajalinnan tavoitteena on luoda edistyksellistä etäasiointikonseptia.

‒ Kehitämme uusia ratkaisuja, joilla voimme tuottaa omistaja-asiakkaillemme entistä enemmän arvoa ja parempaa asiakaskokemusta. Tulemme tämän yhteistyön myötä ottamaan hoitajapalvelun rinnalle käyttöön myös tekoälyä, mikä mahdollistaa täysin itsenäisen asioinnin asiakkaan niin halutessa Yli-Kyyny sanoo.

FenniaHoitaja auttaa asiakasta pääsemään nopeasti hoitoon

Fennian henkilövahinkopalvelujen keskiössä asiakkaan auttamiseksi toimii Pihlajalinnan tuottama FenniaHoitaja-palvelu, jossa selvitetään hoidon tarve ja varataan tarvittaessa aika lääkärille, oli kyseessä sitten työtapaturma, vapaa-ajan tapaturma tai sairastuminen työssä tai vapaa-ajalla. FenniaHoitaja auttaa niin henkilö- kuin yrittäjäasiakkaitakin.

Pihlajalinnan tuottamaa FenniaHoitaja-palvelua täydentää kumppaniverkosto, kuten tähänkin asti.

– Vahingon sattuessa avun saaminen on asiakkaalle erittäin helppoa. FenniaHoitaja-palveluun voi ottaa yhteyttä puhelimitse tai chatin kautta, ja tulevaisuudessa asioinnin voi tehdä täysin itsenäisesti tekoälyn avustuksella. FenniaHoitaja-palvelu tekee hoidon tarpeen arvioinnin ja ohjaa asiakkaan hänen tarvitsemaansa tutkimuksiin tai jatkohoitoon, Fennian vahinkopalveluista vastaava johtaja Sanna Elg kuvaa.

Asiakkaan ei tarvitse maksaa itse käyntiä ja hakea korvausta jälkikäteen, vaan Fennian kumppanit voivat laskuttaa hoidon suoraan Fennialta.

– FenniaHoitaja-palvelu hoitaa tällä hetkellä noin 200 000 asiakaskontaktia vuodessa. Asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä erityisesti chat-palveluun, koska se on nopea ja helppokäyttöinen, Elg kertoo.

Tomi Yli-Kyyny
tomi.yli-kyyny@fennia.fi

Sanna Elg
johtaja, vahinkopalvelut
sanna.elg@fennia.fi

Fennia – yrittämistä ja elämää varten

Me Fennialla tarjoamme vahinko-, henki-, eläke- ja säästövakuuttamisen palveluita. Olemme aina täydellä sydämellä mahdollistamassa sitä, että sinä voit kokeilla ja yrittää. Kun sinä kehityt, me kehitymme mukana.