Fennian ja Suomen Yrittäjien Jokamiesluokan startup auttaa yrittäjyydestä haaveilevia

Fennia ja Suomen Yrittäjät käynnistävät Jokamiesluokan startup –kampanjan suomalaisen yrittäjyyden puolesta. Kampanjalla kannustetaan uusien yritysten syntymistä Suomeen.

- Jokamiesluokan startup tuo yhteen kokeneista yrittäjistä muodostuvan yritysraadin ja yrittäjyyttä harkitsevat sekä siitä haaveilevat. Kampanja keskittyy ennen kaikkea ihan tavallisiin yritysideoihin. Tarkoituksena on madaltaa yrittäjyyden kynnystä ja auttaa suomalaisia perustamaan yrityksiä, markkinointijohtaja Arto Kämppi Fennialta kertoo.

- Yksi kampanjan tärkeimmistä tavoitteista on tuoda esille tosiasioita yrittäjyydestä ja haihduttaa perusteettomia epäilyksiä, varatoimitusjohtaja Anssi Kujala Suomen Yrittäjistä kertoo.

Tarjolla konkreettista apua yrityksen perustamiseen

Verkkopalvelussa www.jokamiesluokanstartup.fi jokainen yrittäjäkandidaatti saa palautteen yrittäjäraadilta ja tukea muilta yrittäjiltä. Yrittäjäraati muodostuu hankkeen alkuvaiheessa 20 yrityskummista, jotka ovat kokeneita yrittäjiä, yritysjohtajia ja elinkeinoelämän vaikuttajia (yrityskummit.fi). Verkkopalvelu ohjaa yrittäjäkandidaatit yrityksen perustamispalveluihin.

Fennian teettämän yrittäjyystutkimuksen (Redera 08/2013) mukaan yrittäjät kokevat oman tilanteensa työelämässä turvallisemmaksi kuin yksityisellä sektorilla palkkatyössä olevat. Suomalaisista yksityisen sektorin palkansaajista 61 prosenttia kokee oman tilanteensa turvatuksi tai luottavaiseksi. Yrittäjistä näin kokee 70 prosenttia.

Jokamiesluokan startupin verkkopalvelu aukeaa osoitteessa www.jokamiesluokanstartup.fi 15.1.2014. Samana päivänä alkaa myös mediamarkkinointi lehdissä, radiossa ja sosiaalisessa mediassa. Hanke jatkuu koko vuoden 2014 ajan.

www.jokamiesluokanstartup.fi
Markkinointijohtaja Arto Kämppi, Fennia, 040 3547492, arto.kamppi@fennia.fi
Viestintäjohtaja Eliisa Anttila, Fennia, 050 598 9769, eliisa.anttila@fennia.fi
Varatoimitusjohtaja Anssi Kujala, Suomen Yrittäjät, 0400 567 925, anssi.kujala@yrittajat.fi