Hanna Hartikainen Fennian uudeksi toimitusjohtajaksi 1.3.2025 alkaen

Fennian toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyyny siirtyy ensi vuonna suunnitellusti eläkkeelle työskenneltyään Fennian toimitusjohtajana viimeiset kolme vuotta. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Hanna Hartikainen. Hän aloittaa Fennialla viimeistään 1.3.2025.

Uusi toimitusjohtaja Hanna Hartikainen siirtyy Fennialle LähiTapiola Keskinäinen Vahinkovakuutuksen toimitusjohtajan tehtävästä. Hartikaisella on erittäin laaja kokemus finanssi- ja vakuutusalalta ja hän on työskennellyt aiemmin OP-Henkivakuutus Oy:n toimitusjohtajana sekä lukuisissa eri johtotehtävissä muun muassa Pohjola Vakuutuksessa ja Osuuspankkikeskuksessa.

– Uuden toimitusjohtajan valinnassa painotimme erityisesti vahvaa vakuutusalan osaamista sekä kykyä muutosjohtamiseen. Hanna Hartikainen voi näin jatkaa työtä, jota Tomi Yli-Kyyny on vienyt hienosti viimeiset vuodet eteenpäin, Fennian hallituksen puheenjohtaja Mikael Ahlbäck sanoo.

Fennia uudistaa liiketoimintansa ja IT-järjestelmänsä kokonaisvaltaisesti tulevien vuosien aikana. Toimintaa uudistetaan erityisesti asiakasarvo edellä.

– Fennia on vastuullinen ja vakaa toimija. Se on pystynyt mukautumaan ja uudistumaan monta kertaa historiansa aikana. Olen erittäin iloinen päästessäni ensi vuonna luotsaamaan tätä asiakasomisteista yhtiötä nykyisellä muutosmatkalla, Hartikainen sanoo.

Lisätietopyynnöt

Anne Perälä
viestintäjohtaja

Fennia – yrittämistä ja elämää varten

Me Fennialla tarjoamme vahinko-, henki-, eläke- ja säästövakuuttamisen palveluita. Olemme aina täydellä sydämellä mahdollistamassa sitä, että sinä voit kokeilla ja yrittää. Kun sinä kehityt, me kehitymme mukana.