Korjaus kutsuun: Rusatom Overseas ja Fennovoima Oulussa ja Pyhäjoella 6.11.2013

5.11.2013

Korjaus kutsuun: Oulun yliopiston tilaisuus on kutsuvierastilaisuus, joka on avoin medialle.

Rusatom Overseasin varapääjohtaja Anastasia Zoteeva seurueineen vierailee Oulussa ja Pyhäjoella huomenna keskiviikkona. Fennovoiman tulevan laitostoimittajan edustajat haluavat sekä tutustua seutukuntaan että esitellä omaa yritystään. Fennovoimasta vierailulla ovat mukana hallituksen puheenjohtaja Pekka Ottavainen sekä projektijohtaja Minna Forsström.

Aamupäivällä Rusatom Overseasin talousjohtaja Vyacheslav Ivanov esiintyy kutsuvierastilaisuudessa Oulun yliopiston OP-salissa (L10) Linnamaalla klo 9.00–11.00. Tilaisuus on avoin medialle. Tilaisuuden pääaihe on Fennovoiman ydinvoimahankkeen mukanaan tuomat erilaiset yhteistyömahdollisuudet Oulun seudulle.

Tilaisuuden ohjelma:

• Oulun yliopiston rehtori Lauri Lajusen avauspuheenvuoro
  • Rusatom Overseasin talousjohtaja Vyacheslav Ivanovin esittelypuheenvuoro sekä vieraspuhujaksi Venäjältä saapuneen apulaisprofessori Maria Ganchenkovan (Materials Science Department, MEPhI, National Research Nuclear University) esitys

Esitysten jälkeen on varattu aikaa yleisökysymyksille.

Iltapäivällä pidetään Pyhäjoen kunnantalolla (Kuntatie 1) mediatilaisuus klo 14.00–15.00. Tilaisuudessa ovat läsnä sekä Fennovoiman että Rusatom Overseasin edustajat.

Lisätiedot: Tiina Tigerstedt, 020 757 9211, tiina.tigerstedt@fennovoima.fi
Ilmoittautumiset Pyhäjoen mediatilaisuuteen: Helena Sydänmetsä, 040 359 6008, helena.sydanmetsa@pyhajoki.fi

Fennovoima rakentaa Suomeen uutta ydinvoimaa, jolla tuotetaan kohtuuhintaista sähköä elinkeinoelämälle ja kotitalouksille, parannetaan Suomen sähköomavaraisuutta ja lisätään kilpailua sähkömarkkinoilla.