FIM ALENTAA KEHITTYVIEN MARKKINOIDEN RAHASTOJEN PALKKIOITA

FIM alentaa kehittyville markkinoille sijoittavien FIM Rahastojen hallinnointipalkkioita. Joulukuun 2013 ajan FIMin kehittyvien markkinoiden rahastoissa on voimassa kampanjahinnoittelu, ja 2.1.2014 alkaen näiden rahastojen hallinnointipalkkiot laskevat pysyvästi ja niihin sisällytetään säilytyspalkkiot (ks. Liite). Uudet alennetut hallinnointipalkkiot hyödyttävät välittömästi sekä uusia että vanhoja FIMin asiakkaita.

”Hyvin käyntiin lähtenyt yhteistyö enemmistöomistajamme S-Pankin kanssa on lisännyt kiinnostusta FIMin monipuolista sijoitusrahastovalikoimaa ja varainhoitopalveluita kohtaan. Asiakasmäärien kasvaessa haluamme madaltaa kynnystä sijoittaa myös kehittyville markkinoille, joiden vahvaan kasvuun uskomme jatkossakin. Rahastopalkkioita laskemalla tarjoamme mahdollisimman monille suomalaisille entistä edullisemman ja helpomman pääsyn näille markkinoille”, toteaa FIMin toimitusjohtaja Mikko Mursula.

Köyhyydestä keskiluokkaan – kehittyville markkinoille satoja miljoonia kuluttajia

Kehittyvät markkinat ovat houkutteleva sijoituskohde korkeasta tuottopotentiaalista kiinnostuneelle.
FIM on suomalainen edelläkävijä kehittyville markkinoille sijoittamisessa jo kolmella vuosikymmenellä.

”Kiinan vastikään julkistama talouden uudistusohjelma antaa mielestämme esimakua siitä, mihin kehittyvillä markkinoilla tullaan lähivuosina keskittymään. Tuottavuuden ja kilpailukyvyn kohentaminen sekä ihmisten elämänlaadun parantaminen ovat uusia tavoitteita, joiden avulla taloudet pyritään nostamaan seuraavalle tasolle. Näemme mielenkiintoisia sijoitusmahdollisuuksia erityisesti yhtiöissä, jotka hyötyvät satojen miljoonien ihmisten noususta köyhyydestä keskiluokkaan seuraavien kymmenen vuoden aikana”, kertoo FIMin kehittyvien markkinoiden rahastotiimin vetäjä Hertta Alava.

FIM

Mikko Mursula, toimitusjohtaja, FIM, puh. +358 6134 6361
Jussi Lilja, myyntijohtaja, FIM, puh. +358 6134 6314

Jakelu