FIM Omaisuudenhoito Oy:lle määrättiin 100 000 euron yhteisösakko

FIM Group Oyj Pörssitiedote 16.6.2006 klo 13:10 Suomen aikaa FIM Omaisuudenhoito Oy:lle määrättiin 100 000 euron yhteisösakko Helsingin käräjäoikeudessa käsiteltiin syytteitä törkeästä velallisen petoksesta ym. syytteessä olevan yksityishenkilön varojen kätkemisjutussa. Syyttäjä oli vaatinut, että FIM Group Oyj:lle ja FIM Omaisuudenhoito Oy:lle määrätään yhteisesti 100 000 euron yhteisösakko. Tämän lisäksi syyttäjä oli vaatinut FIM Group Oyj:n entiselle toimitusjohtaja Seppo Sairaselle ja yhtiön meklarille kahden vuoden ja kuuden kuukauden ehdotonta vankeustuomiota. Käräjäoikeus tuomitsi tänään antamassaan äänestyspäätöksessä lautamiesten äänillä tuomarijäsenten äänestettyä syytteiden hylkäämisen puolesta FIM Omaisuudenhoito Oy:n 100 000 euron yhteisösakkoon hyläten FIM Group Oyj:hin kohdistetun vaatimuksen. Käräjäoikeus tuomitsi lautamiesten äänillä tuomarijäsenten äänestettyä syytteiden hylkäämisen puolesta Sairasen 2v 2kk vankeusrangaistukseen ja meklarin 1v 8kk vankeusrangaistukseen. FIM ja kyseiset henkilöt ovat ilmoittaneet tyytymättömyyttä käräjäoikeuden antamaan päätökseen ja tulevat valittamaan siitä. "Käräjäoikeuden päätöksellä ei ole vaikutusta FIMin asiakkaiden asemaan eikä asiakassuhteiden hoitoon, liiketoimintastrategioihin eikä yhtiön johtoon. Jatkamme pitkäjänteistä työtämme asiakkaidemme varallisuuden kasvattamiseksi yli 250 FIMissä työskentelevän ammattilaisen voimin", toteaa toimitusjohtaja Jan Forsbom. FIM Group Oyj Jan Forsbom toimitusjohtaja Lisätietoja: Jan Forsbom, toimitusjohtaja, puh. +358 9 6134 6205 Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Tietoa FIMistä FIM on vuonna 1987 perustettu suomalainen sijoituspalvelukonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yhteisöille varainhoito-, välitys- ja investment banking -palveluja. Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi FIMillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella, Turussa, Vaasassa sekä syyskuusta 2006 alkaen Riihimäellä. FIM toimii myös Tukholmassa ja Moskovassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2005 oli 63,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 19,1 miljoonaa euroa. FIMin palveluksessa oli vuoden 2006 ensimmäisen neljänneksen lopussa 236 henkilöä. www.fim.com.