FIM VAHVISTAA VARAINHOITOAAN – MIKKO MURSULA FIM VARAINHOITO OY:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

Suomalainen sijoituspalvelutalo FIM on vahvistanut varainhoitoaan seuraavilla nimityksillä.

KTM Mikko Mursula on nimitetty FIMin varainhoitoliiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi, FIM Varainhoito Oy:n toimitusjohtajaksi ja FIM-konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.9.2010 alkaen.

Mikko Mursula siirtyy FIMiin Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiön Ilmarisen arvopaperisijoitusjohtajan paikalta. Mikko on työskennellyt Ilmarisessa edelliset kymmenen vuotta ja vastasi viimeksi työeläkeyhtiön osake-, korko- ja allokaatiosijoituksista. Mikko on toiminut aiemmin useissa sijoitustoiminnan johtotehtävissä, salkunhoitajana, meklarina ja yrittäjänä.

”Vahvistamme entisestään kykyämme tarjota asiakkaillemme Suomen parasta varainhoitoa. Mikon yrittäjähenkisyys ja hänen osaamisensa ja kokemuksensa sekä henkilöasiakkaiden että instituutioiden varainhoidosta ovat poikkeuksellisia. Mikolla on jatkossa keskeinen rooli varainhoitoliiketoiminnan ja konsernin lyhyen ja pitkän aikavälin kehittämisessä ja asiakkaidemme tavoitteiden täyttämisessä yhdessä Suomen suurimman varainhoitotiimin kanssa”, sanoo Johannes Schulman, FIM Oyj:n toimitusjohtaja.

”Haluan edistää pitkäjänteistä säästämis- ja sijoituskulttuuria Suomessa. FIMin varainhoito on menestynyt erinomaisesti kiitos FIMin ja fimiläisten ammattitaidon ja varainhoidon aktiivisen ja kantaaottavan sijoituspolitiikan. Odotan innolla mahdollisuutta jatkaa hyvinvoinnin ja vaurauden luontia nykyisille ja tuleville asiakkaillemme”, toteaa Mikko Mursula, FIM Varainhoito Oy:n toimitusjohtaja 1.9.2010 alkaen.

FIM Varainhoito Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Jaana Heikkinen jatkaa FIMin varainhoitoliiketoiminnan hallintojohtajana ja FIM Varainhoito Oy:n varatoimitusjohtajana.

KTM Jouko Kantola on nimitetty FIMin varainhoidon instituutiotiimin vetäjäksi 7.6.2010 alkaen.

FIM panostaa instituutioiden varainhoitoon ja vahvistaa institutionaalisia sijoittajia palvelevaa organisaatiotaan. FIMin instituutiotiimin vetäjänä on 7.6.2010 aloittanut Jouko Kantola. Jouko tuli FIMiin Danske Capitalista, jossa hän on viimeiset reilut kahdeksan vuotta työskennellyt instituutiovarainhoidossa vastaten eri vaiheissa mm. sijoitusjohtajana instituutiomyyntitiimistä ja yhteistyöstä ulkopuolisten omaisuudenhoitajien kanssa. Tätä ennen hän toimi viisi vuotta Sampo Rahastoyhtiössä ja sen edeltäjissä vastaten mm. rahastojen markkinoinnista ja verkoston kouluttamisesta sekä myynnin tuesta.

DI, CEFA Jarno Nurminen on nimitetty FIM Ukraine Sijoitusrahaston päävastuulliseksi rahastonhoitajaksi 2.8.2010 alkaen.

Jarno Nurminen vahvistaa entisestään FIMin kehittyvien markkinoiden tiimiä ja Itä-Euroopan osaamista. Jarno on toiminut viimeiset kolme vuotta OP Venäjä -rahaston päävastuullisena rahastonhoitajana. Tätä ennen Nurminen oli perustamassa FIM Ukraine Sijoitusrahastoa yhdessä rahaston nykyisen hoitajan, FIMin varainhoidon sijoitusjohtajan Raoul Konnoksen kanssa. Sijoitusjohtaja Konnos jatkaa oman tehtävänsä ohella myös FIM Ukraine Sijoitusrahaston toisena rahastonhoitajana.

Helsinki, 9. elokuuta 2010

Johannes Schulman, toimitusjohtaja, FIM Oyj, puh. +358 9 6134 6557
Mikko Mursula, toimitusjohtaja 1.9.2010 alkaen, FIM Varainhoito Oy, puh. +358 50 380 3016
Anssi Partanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 9 6134 6429

FIM

FIM on henkilöstön omistama, suomalainen sijoituspalvelutalo, joka tarjoaa yksilöllisiä ja monipuolisia sijoitus-, säästämis- ja varainhoitopalveluja.

FIM-konserniin kuuluvat emoyhtiö FIM Oyj:n lisäksi tytäryhtiöt FIM Pankki Oy ja FIM Varainhoito Oy. FIM Pankki Oy:llä on luottolaitoksen toimilupa ja oikeus toimia suomalaisena talletuspankkina. FIM Pankki Oy on Suomen talletussuojarahaston jäsen. Helsingissä sijaitsevan päätoimipisteen lisäksi FIMillä on toimipisteet Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella ja Turussa. Lisäksi FIM toimii Tukholmassa. www.fim.com.