FIM vahvistaa Venäjä-tiimiään

Sijoituspalvelutalo FIM on vahvistanut Venäjän sijoituksista vastaavaa rahastonhoitotiimiään. KTM, CEFA Antti Pohjola on nimitetty Venäjän sijoituksista vastaavaksi johtajaksi. KTM Kuldar Rahuorg on nimitetty rahastonhoitajaksi Venäjä-tiimiin.

Antti Pohjola on eräs osaavimmista Venäjä-rahastojen hoitajista 15 vuoden kokemuksellaan Venäjän markkinoista. Hän oli jo vuonna 1998 perustamassa FIM Russia –rahastoa. Pohjola on asunut ja työskennellyt Venäjällä, ja hänet on valittu useasti kansainvälisissä vertailuissa parhaaksi Venäjä-rahastonhoitajaksi. Pohjola palaa parin vuoden tauon jälkeen FIMiin United Bankersista, jossa hän ja Rahuorg toimivat viimeksi Venäjä-salkunhoitajina. Rahuorg on toiminut aiemmin tutkimusjohtajana Kaupthing Bankissa ja Aktia Investissä.

”FIMin varainhoito on nostanut yhdeksi strategiseksi painopistealueeksi Venäjän markkinat, jossa näemme merkittäviä kasvumahdollisuuksia seuraavien vuosien aikana. Olen todella tyytyväinen saadessamme Antin ja Kuldarin mukaan vahvistamaan FIMin sijoitusorganisaatiota”, toteaa Mikko Mursula, FIM Varainhoito Oy:n toimitusjohtaja.

”Uskon kansainvälisten sijoittajien lisäävän Venäjän-sijoituksiaan erityisesti kevään 2012 presidentinvaalien jälkeen, kun poliittinen tilanne selkiytyy. Erityisesti It-, rahoitus- sekä kotimaisen kysynnän kasvusta hyötyvien yritysten tulosten odotamme lähivuosina kasvavan merkittävästi. Sijoituksissa suuri paino tulee olemaan myös sellaisissa yhtiöissä, jotka hyötyvät Venäjän suurista infrastruktuuri-investoinneista”, kertoo Antti Pohjola.

Helsinki, 26. toukokuuta 2011

Mikko Mursula, toimitusjohtaja, FIM Varainhoito Oy, puh. +358 9 6134 6361

Antti Pohjola, johtaja, puh. +358 9 6134 6261

Anssi Partanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 9 6134 6429

FIM on henkilöstön omistama, suomalainen sijoituspalvelutalo, joka tarjoaa yksilöllisiä ja monipuolisia sijoitus-, säästämis- ja varainhoitopalveluja.

FIM-konserniin kuuluvat emoyhtiö FIM Oyj:n lisäksi tytäryhtiöt FIM Pankki Oy ja FIM Varainhoito Oy. FIM Pankki Oy:llä on luottolaitoksen toimilupa ja oikeus toimia suomalaisena talletuspankkina. FIM Pankki Oy on Suomen talletussuojarahaston jäsen. Helsingissä sijaitsevan päätoimipisteen lisäksi FIMillä on toimipisteet Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella ja Turussa. Lisäksi FIM toimii Tukholmassa. www.fim.com.