FIMin kuukausitilasto joulukuu 2006

FIM Group Oyj Pörssi-ilmoitus 8.1.2007 klo 14.30 Suomen aikaa

FIMin kuukausitilasto joulukuu 2006

FIM Varainhoidon hallinnoitavat varat joulukuun lopussa 2006 olivat 2 966 miljoonaa euroa (2 552 miljoona euroa, 31.12.2005). Hoidettavana olevan varallisuuden määrä kasvoi 16 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Rahastopääoma oli 1 865 miljoonaa euroa ja osakerahastojen pääoma 1 297 miljoonaa euroa.

FIM Välityksen markkinaosuus OMX Helsingin Pörssin euromääräisestä vaihdosta oli joulukuussa 3,0 prosenttia (3,5 prosenttia, joulukuu 2005). Markkinaosuus kauppojen lukumäärällä mitattuna oli 3,0 prosenttia (3,9).

FIM Investment Bankingin sijoituslainamyynti oli vuoden viimeisen neljänneksen aikana 77 miljoonaa euroa. Sijoituslainoja myytiin 75 prosenttia enemmän kuin vuoden 2005 vastaavana ajankohtana. Koko vuoden 2006 sijoituslainamyynti kasvoi 75 prosenttia vuoteen 2005 verrattuna.

Täydellinen tiedote taulukoineen on ladattavissa alla olevasta linkistä.

Risto Perttunen

Niklas Geust, CFO, puh. +358 9 6134 6210

Helsingin Pörssi

FIM on vuonna 1987 perustettu suomalainen sijoituspalvelukonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yhteisöille varainhoito-, välitys- ja investment banking-palveluja. Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi FIMillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Riihimäellä, Tampereella, Turussa sekä Vaasassa. FIM toimii myös Tukholmassa ja Moskovassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2005 oli 63,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 19,1 miljoonaa euroa. FIMin palveluksessa syyskuun lopussa 2006 oli 275 henkilöä. www.fim.com.