FIMin kuukausitilasto maaliskuu 2007

FIMin kuukausitilasto maaliskuu 2007

FIM Varainhoidon hallinnoitavat varat maaliskuun lopussa 2007 olivat 3 076 miljoonaa euroa (3 049 miljoona euroa, 31.3.2006). Hoidettavana olevan varallisuuden määrä kasvoi hieman viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Rahastopääoma oli 1 948 miljoonaa euroa ja osakerahastojen pääoma 1 261 miljoonaa euroa.

Sijoituslainamyynti kasvoi 46 prosenttia viimevuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna ja oli vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana 67 miljoonaa euroa.

FIM Välityksen markkinaosuus OMX Helsingin Pörssin euromääräisestä vaihdosta oli maaliskuussa 5,7 prosenttia (3,6 prosenttia, maaliskuu 2006). Markkinaosuus kauppojen lukumäärällä mitattuna oli 3,6 prosenttia (3,8). Maaliskuusta 2007 lähtien FIM toimii osana pohjoismaista Glitnir –rahoituskonsernia. FIMin ja Glitnirin arvopaperivälitysyksiköt olivat yhteenlaskettuna maaliskuussa OMX Helsingin pörssin suurin välittäjä euromääräisellä vaihdolla mitattuna. Yhteenlaskettu markkinaosuus oli 8,6 prosenttia. OMX:n pohjoismaisella listalla yhtiöt olivat yhteenlaskettuna listan toiseksi suurin välittäjä ja niiden yhteenlaskettu markkinaosuus oli 6,6 prosenttia.

Raportoitavat tiedot ovat saatavissa julkisista lähteistä, lukuun ottamatta tietoa FIM Varainhoidon hallinnoitavien varojen kokonaismäärästä sekä sijoituslainojen myyntivolyymistä.

Täydellinen tiedote taulukoineen on ladattavissa alla olevasta linkistä.

Risto Perttunen

Timo T. Laitinen, CFO, puh. +358 9 6134 6525

Helsingin Pörssi

FIM on kasvava sijoituspalvelukonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yhteisöille varainhoito-, välitys- ja investment banking -palveluja. Maaliskuusta 2007 lähtien FIM toimii osana islantilaista Glitnir -rahoituskonsernia (www.glitnirbank.com). Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi FIMillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Riihimäellä, Tampereella, Turussa sekä Vaasassa. FIM toimii myös Tukholmassa ja Moskovassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2006 oli 82,0 miljoonaa euroa ja liikevoitto 19,1 miljoonaa euroa. FIMin palveluksessa oli vuoden 2006 lopussa 284 henkilöä. www.fim.com.