Glitnir oli syyskuussa OMX:n Pohjoismaisen Pörssin suurin välittäjä

Glitnir oli syyskuussa OMX:n Pohjoismaisen Pörssin suurin välittäjä

Reykjavik/Oslo/Tukholma/Kööpenhamina/Helsinki/Moskova, 11.10.2007 – Glitnirin osuus OMX:n Pohjoismaisen Pörssin vaihdosta oli syyskuussa 6,56 %. Glitnir nousi siten ensi kertaa Pohjoismaiden johtavaksi välittäjäksi kokonaismarkkinaosuudella mitattuna. Vuoden alusta tarkasteltuna Glitnir on nyt OMX:n toiseksi suurin välittäjä 6,25 %:n markkinaosuudella.

OMX:n Pohjoismaisen Pörssin suurimmat välittäjät syyskuussa vaihdolla mitattuna:

Sija
Välittäjä
1 Glitnir 6,56
2 SEB Enskilda 6,21
3 Morgan Stanley 4,92
4 Svenska Handelsbanken 4,73
5 Goldman Sachs 4,10

“Välitystoimintojen kehittäminen on viime vuosina ollut konsernimme tärkeimpiä panostusalueita. Vahva välitystoiminto antaa meille tarvittavat edellytykset tarjota asiakkaillemme kattava valikoima (kansainvälisiä) palveluita. On hienoa nähdä strategiamme tuottavan tulosta. Olemme myös tyytyväisiä, että voimme osaltamme olla tuomassa lisää kansainvälisiä sijoittajia pohjoismaisille markkinoille”, sanoo Glitnirin toimitusjohtaja Lárus Welding.

“Ruotsissa alun perin Fischer Partners nimen alle perustettu välitystoimintamme on nyt Glitnirin lipun alla pääsemässä täyteen vauhtiinsa", toteaa Glitnir AB:n toimitusjohtaja Anders Holmgren.
“Laajentumisemme Pohjoismaissa on entisestään vahvistanut asemiamme myös Islannin pörssissä, jossa olimme niin ikään ykkösiä syyskuussa”, sanoo Glitnirin Islannin toimitusjohtaja Birna Einarsdóttir.

“Glitnirin kautta FIM-konserni kykenee tarjoamaan asiakkailleen aidosti pohjoismaista välitys- ja sijoitustutkimuspalvelua, joka täydentää vankkaa sijoitus- ja varainhoitopalveluiden sekä paikallisten välityspalveluiden tarjontaamme", sanoo Glitnir Pankki Oy:n toimitusjohtaja Pekka Väisänen.

“Vahvan pohjoismaisen asemamme ansiosta pystymme houkuttelemaan Glitnirin toiselle kotimarkkinalle Norjaan sijoittajia ympäri maailman”, toteaa Glitnir Securitiesin toimitusjohtaja Karl-Otto Eidem.

Glitnir-konserni on jäsen sekä kaikissa viidessä pohjoismaisessa pörssissä että Venäjän RTS- ja MICEX-pörsseissä. Konsernin sijoitustutkimusseuranta kattaa 260 yhtiötä Pohjoismaissa ja Venäjällä.

Glitnirin markkinaosuus vaihdosta (sija)

syyskuussa vuoden alusta

OMX 6,56 % (1) 6,25 % (2)
Pohjoismaat yhteensä (OMX + Oslo)* 6,39 % (2) 6,23 % (2)