Glitnir Oyj:n omistus siirtynyt yhtiön johdolle

Glitnir Oyj Lehdistötiedote 14.10.2008

Glitnir Oyj:n omistus siirtynyt yhtiön johdolle

Glitnir banki hf:n tytäryhtiön Glitnir Oyj:n (“Glitnir Suomi-konserni”) omistus on siirtynyt konsernin johdolle. Päätös transaktiosta on syntynyt tuloksena keskusteluista osapuolten välillä ja Rahoitustarkastuksen ymmärryksellä. Kauppahinta on sovittu pidettäväksi luottamuksellisena. Konserni tullaan nimeämään uudelleen FIM:iksi.

“Pidämme konsernin ja sen liiketoimintojen ja sen asiakkaiden edun mukaisena selkeyttää konsernin omistusrakennetta suomalaisena yhtiönä. Tavoitteena on jatkossa laajentaa omistuspohjaa mahdollisimman nopeasti mahdollisimman suurelle osalle henkilökuntaa. Uskomme itsenäiseen yhtiöön ja tulemme keskittymään ydinosaamiseemme ja kehittämään yhtiötä ja sen liiketoimintoja pitkäjänteisesti. FIM tulee takaisin” sanoo Johannes Schulman.

Konsernin pääomistajia tulevat olemaan alkuvaiheessa joukko johdon ja asiantuntijoiden edustajia, muun muassa Johannes Schulman, Niklas Geust, Markku Kaloniemi, Teri Heilala, Antti Pohjola, Janne Holtari ja Vesa Engdahl. Toimiva johto jatkaa tehtävissään.

Glitnir Oyj

Johannes Schulman, toimitusjohtaja, Glitnir Oyj, puh. +358 9 6134 6557, sähköposti: johan-nes.schulman@glitnir.fi
Teri Heilala, vähittäispankkitoiminnasta vastaava johtaja, puh. +358 9 6134 6521, sähköposti: te-ri.heilala@glitnir.fi
Anssi Partanen, viestintäpäällikkö, Glitnir Oyj, puh. +358 9 6134 6429, mob. +358 50 568 1952, sähköposti: anssi.partanen@glitnir.fi

Glitnir Suomi -konserni tarjoaa yksilöllisiä ja monipuolisia sijoitus-, säästämis- ja varainhoitopalveluja. Konserniin kuuluu emoyhtiö Glitnir Oyj:n lisäksi tytäryhtiöt Glitnir Pankki Oy ja Glitnir Varainhoito Oy. Glitnir Pankki Oy:llä on luottolaitoksen toimilupa ja oikeus toimia suomalaisena talletuspankkina. Glitnir Pankki Oy on Suomen talletussuojarahaston jäsen.

Glitnir Suomi -konserni on itsenäinen, suomalainen konserni, jonka omistaa henkilöstö. Glitnirin Suomen toimintojen Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Glitnirillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vaasassa. www.glitnir.fi