Glitnir Pankki aloittaa toimintansa lokakuun alussa

FIM Group Oyj Lehdistötiedote 23.8.2007

Glitnir Pankki aloittaa toimintansa lokakuun alussa

FIM-konserni laajentaa palveluaan kattamaan myös pankkitoimintaa. FIM-konserniin kuuluva Glitnir Pankki Oy aloittaa toimintansa 1.10.2007.

Rahoitustarkastus on myöntänyt 21.8.2007 FIM-konserniin kuuluvalle FIM Pankkiiriliike Oy:lle luottolaitoksen toimiluvan ja oikeuden toimia suomalaisena talletuspankkina. Samassa yhteydessä FIM Pankkiiriliikkeen nimi muuttui, ja yhtiö jatkaa toimintaansa nimellä Glitnir Pankki Oy.

Glitnir Pankki on talletussuojarahaston jäsen, ja Glitnir Pankissa olevat talletukset kuuluvat suomalaisen talletussuojan piiriin.

Glitnir Pankki Oy:n hallituksen puheenjohtaja on Timo T. Laitinen ja hallituksen jäseniä ovat Pekka Väisänen ja Vesa Honkanen. Pekka Väisänen toimii sekä FIM-konsernin että Glitnir Pankin toimitusjohtajana.

FIM on ollut maaliskuusta 2007 lähtien osa pohjoismaista Glitnir-rahoituskonsernia. Glitnir-konsernin tuotevalikoimaan kuuluvat varainhoito- välitys- ja pankkipalvelut yksityishenkilöille ja yrityksille.

Uudet pankkipalvelut

Pankkipalvelut laajentavat lokakuun alusta FIMin tarjoamia sijoitus- ja säästämisvaihtoehtoja, muutoin FIMin nykyiset palvelut säilyvät ennallaan.

"Keskitymme jatkossa erityisesti mielenkiintoisiin sijoitusratkaisuihin, kuten erilaisiin talletustuotteisiin ja luottovaihtoehtoihin, jotka auttavat kasvattamaan asiakkaidemme varallisuutta. Toimimme kustannustehokkaana verkkopankkina, jolloin pystymme myös tarjoamaan kilpailukykyisiä tuotteita. Asuntoluottoja emme vielä tarjoa, mutta Glitnir-konsernin kansainvälinen osaaminen ja laaja tuote- ja palveluvalikoima mahdollistaa sen, että Glitnir Pankin tarjoamien palvelujen kirjo kasvaa jatkossa", sanoo Teri Heilala, vähittäispankkitoiminnasta vastaava johtaja.

Tilin Glitnir Pankissa voi avata 1.10.2007 alkaen verkkopalvelussamme ja kaikissa toimipisteissämme. Glitnir Prime -korko on 1.10.2007 alkaen 4,25 prosenttia. Asiakkaille tarjottavan pankkitilin korko on 4 prosenttia vuoden 2007 loppuun saakka.

Timo T. Laitinen
Glitnir Pankki Oy:n hallituksen puheenjohtaja, puh. (09) 6134 6525

Teri Heilala
vähittäispankkitoiminnasta vastaava johtaja, puh. (09) 6134 6521