Glitnir Suomi –konserni myydään

Glitnir Oyj Lehdistötiedote 8.10.2008

Glitnir Suomi –konserni myydään

Glitnir Suomi –konsernin emoyhtiö Glitnir banki h.f. on informoinut Glitnir Suomi –konsernin johtoa aikeistaan myydä suomalainen Glitni Suomi –konserni.

Glitnir Suomi –konsernin johto näkee, että on Glitnir Suomi –konsernin, sen liiketoimintojen ja sen asiakkaiden edun mukaista selkeyttää Glitnir Suomi –konsernin omistusrakennetta ja brändiä itsenäisenä, suomalaisena yhtiönä.

Glitnir banki h.f. tarkastelee huolella eri vaihtoehtoja Glitnir Suomi konsernin myymiseksi ja näkee kaikkien osapuolten etujen mukaiseksi, jos Glitnir Suomi konsernin asemaa erillisenä suomalaisena yhtiönä voitaisiin vahvistaa omistuspohjan muutoksin.

Islannin hallitus on kertonut ottavansa osana Islannin valtion vakauspakettia kokonaan hallintaansa Glitnir Suomi –konsernin islantilaisen emoyhtiön Glitnir banki h.f:n. Glitnir Suomi –konserni painottaa, ettei emoyhtiö Glitnir banki h.f:n siirtymisellä kokonaan Islannin valtion hallintaan ole mitään vaikutusta Glitnir Suomi-konsernin toimintaan tai Glitnir Suomi –konsernin asiakkaiden varallisuuteen tai asiakassuhteiden hoitoon.

Suomen Rahoitustarkastus on antanut 29.9.2008 tiedotteen Islannin valtion omistuksesta Glitnir banki h.f:stä.

Mahdollisella Glitnir Suomi –konsernin omistajamuutoksella ei myöskään ole mitään vaikutuksia Glitnir Suomi-konsernin toimintaan tai Glitnir Suomi –konsernin asiakkaiden varallisuuteen tai asiakassuhteiden hoitoon.

Glitnir Oyj

Johannes Schulman, toimitusjohtaja, Glitnir Oyj, puh. +358 9 6134 6557, sähköposti: johannes.schulman@glitnir.fi
Anssi Partanen, viestintäpäällikkö, Glitnir Oyj, puh. +358 9 6134 6429, mob. +358 50 568 1952, sähköposti: anssi.partanen@glitnir.fi

Glitnir Suomi -konserni tarjoaa yksilöllisiä ja monipuolisia sijoitus-, säästämis- ja varainhoitopalveluja. Konserniin kuuluu emoyhtiö Glitnir Oyj:n lisäksi tytäryhtiöt Glitnir Pankki Oy ja Glitnir Varainhoito Oy. Glitnir Pankki Oy:llä on luottolaitoksen toimilupa ja oikeus toimia suomalaisena talletuspankkina. Glitnir Pankki Oy on Suomen talletussuojarahaston jäsen.

Glitnir Suomi –konserni on itsenäinen, suomalainen konserni, jonka omistaa islantilainen Glitnir banki h.f. Glitnirin Suomen toimintojen Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Glitnirillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vaasassa. www.glitnir.fi