Johannes Schulman nimitetty Glitnir Varainhoito Oy:n toimitusjohtajaksi

Johannes Schulman (37) on nimitetty Glitnir Varainhoito Oy:n toimitusjohtajaksi tammikuun 2008 alusta lähtien. Schulman jatkaa Glitnir Investment Management -liiketoiminnon (IM) johtoryhmän jäsenenä sekä liiketoiminnon kehitysjohtajana nimikkeellä Managing Director. Suomen Glitnir Varainhoidon toimitusjohtajana on tähän asti toiminut muiden tehtävien ohella Glitnirin Investment Management -liiketoiminta-alueen johtaja Jan Forsbom (Varatoimitusjohtaja, Executive Vice President). Forsbom jatkaa myös Glitnir Varainhoito Oy:n hallituksen jäsenenä.

Glitnir IM tarjoaa varainhoitopalveluita, sijoitusrahastoja ja sijoituslainoja sekä vastaa näiden tuotteiden ja palveluiden, mukaan lukien FIM-rahastojen, myynnistä ja jakelusta. Tällä hetkellä Glitnir IM:n toiminnot kattavat kaikki Pohjoismaat sekä kansainväliset (off-shore) private banking -toiminnot Luxemburgissa ja rahastovarainhoidon Venäjällä.

KTM Johannes Schulman on ollut Glitnirin palveluksessa lokakuusta 2007. Aiemmin hän toimi Deutsche Bankin Pohjoismaiden toiminnoista vastaavana johtajana.

Glitnir Oyj

Jan Forsbom, Executive Vice President, Glitnir Investment Management, puh. +358 9 6134 6205, mob. +358 50 531 9292, sähköposti: jan.forsbom@glitnir.fi
Anssi Partanen, Corporate Communication Manager, puh. +358 9 6134 6429, mob. +358 50 568 1952, sähköposti: anssi.partanen@glitnir.fi

Tietoa Glitniristä

Glitnir Oyj on osa pohjoismaista Glitnir-konsernia. Glitnir on kasvava pohjoismainen pankki ja rahoituslaitos. Pohjois-Euroopassa Glitnir keskittyy valikoituihin liiketoiminta-alueisiin, mukaan lukien varainhoito-, investment banking-, pankki- ja välityspalveluihin.

Glitnir pitää kotimarkkina-alueenaan Pohjois-Eurooppaa. Glitnirillä on Pohjoismaiden lisäksi toimintaa Britanniassa, Luxemburgissa, Venäjällä, Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Kiinassa. Glitnir on listattu Islannin pörssiin.

Glitnirin Suomen toimintojen Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Glitnirillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Riihimäellä, Tampereella, Turussa sekä Vaasassa. (www.glitnir.fi)