RAHOITUSTARKASTUKSEN PÄÄTÖS FIMIN OSAKKEIDEN ÄÄNIVALLAN KÄYTÖSTÄ

FIM Group Oyj Pörssitiedote 20.9.2006 klo. 9.55 Suomen aikaa RAHOITUSTARKASTUKSEN PÄÄTÖS FIMIN OSAKKEIDEN ÄÄNIVALLAN KÄYTÖSTÄ Helsingin käräjäoikeuden 16.6.2006 antaman Seppo Sairasta koskevan lainvoimaa vailla olevan tuomion seurauksena Rahoitustarkastus on 19.9.2006 antamassaan päätöksessä (1/115/2006) vaatinut FIM Group Oyj:tä mitätöimään sijoituspalveluyrityksistä annetun lain (579/1996) 15 §:n 2 momentin ja sijoitusrahastolain (48/1999) 16 §:n nojalla yhdeksi vuodeksi FIM Group Oyj:n osakasluetteloon tehdyn Seppo Sairasen omistamien osakkeiden saantoa koskevan merkinnän. Tämä päätös tarkoittaa, ettei Seppo Sairanen voi käyttää omistamiinsa osakkeisiin liittyvää äänivaltaa FIMin yhtiökokouksissa yhden vuoden määräaikana. Rahoitustarkastuksen päätös perustuu Helsingin käräjäoikeuden tuomioon, joka koski yksityishenkilön varojen kätkemistä velallisen epärehellisyyttä koskevassa jutussa. Tuomiosta on valitettu, eikä se ole lainvoimainen. Rahoitustarkastuksen FIMin osakkeiden äänivallan käyttöön liittyvällä päätöksellä ei ole vaikutusta FIMin liike toimintaan. Seppo Sairanen ei ole osallistunut FIMin operatiiviseen toimintaan, eikä hän ole ollut FIM Group Oyj:n tai sen tytäryhtiöiden hallituksen jäsen sen jälkeen, kun hänet asetettiin syytteeseen kesäkuussa 2005. Seppo Sairasen väistyminen syrjään FIMin johdosta tapahtui Seppo Sairasen omasta aloitteesta. Rahoitustarkastus kuuli FIMiä ennen päätöksensä tekemistä. FIM vastusti äänioikeuden mitätöintiä, koska FIM katsoo sen olevan tarpeeton muun muassa edellä mainitut seikat huomioon ottaen. Rahoitustarkastuksen päätöksellä on vaikutuksia FIM Group Oyj:n osakkeiden äänijakaumaan, josta yhtiö tiedottaa erikseen. FIM Group Oyj Risto Perttunen toimitusjohtaja Lisätietoja: Risto Perttunen +358 (0)9 613 46 303 risto.perttunen@fim.com Niklas Geust, CFO +358 (0)9 613 46 210 niklas.geust@fim.com Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet Tietoa FIMistä FIM on vuonna 1987 perustettu suomalainen sijoituspalvelukonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yhteisöille varainhoito-, välitys- ja investment banking -palveluja. Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi FIMillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Riihimäellä, Tampereella, Turussa sekä Vaasassa. FIM toimii myös Tukholmassa ja Moskovassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2005 oli 63,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 19,1 miljoonaa euroa. FIMin palveluksessa kesäkuun lopussa 2006 oli 270 henkilöä. www.fim.com.