RAIMO VALO VASTAAMAAN GLITNIRIN VENÄJÄN VARAINHOITOPALVELUISTA

FIM Group Oyj PÖRSSITIEDOTE 11.6.2007

RAIMO VALO VASTAAMAAN GLITNIRIN VENÄJÄN VARAINHOITOPALVELUISTA

Raimo Valo, OTK, on nimitetty elokuusta 2007 alkaen vastaamaan Glitnirin sijoitus- ja varainhoitopalveluista Venäjällä. Raimo Valo, Head of Investment Management Russia, raportoi liiketoiminta-alueen johtajalle Jan Forsbomille, Executive Vice President, Glitnir Investment Management.

Raimo Valo siirtyy tehtävään Svenska Handelsbankenin Venäjän ja ex-CIS maiden toimintojen johtajan paikalta Moskovasta. Valo oli perustamassa konttoria ja on toiminut sen toimitusjohtajana vuodesta 2004 lähtien. Moskovaan Valo siirtyi vastaavasta tehtävästä Puolasta. Aiemmin hän on vastannut mm. kehittyviin markkinoihin keskittyvien osastojen perustamisesta ja johtamisesta Svenska Handelsbankenissa ja Meritassa.

Sijoituspalvelukonserni FIM on toiminut maaliskuusta 2007 alkaen osana islantilaista Glitnir rahoituskonsernia ja FIMin varainhoitoliiketoiminta raportoidaan 1.4.2007 alkaen osana Glitnirin Investment Management liiketoiminta-aluetta. FIMin varainhoito- ja sijoitusrahastoliiketoimintaa Venäjällä harjoittava tytäryhtiö sai toimiluvan elokuussa 2006. Venäjän rahoitusmarkkinoita valvova viranomainen FSFR hyväksyi vuoden 2007 alussa ensimmäisten paikallisten rahastojen säännöt ja rahastojen toimintaa ollaan aloittamassa kuluvan vuosineljänneksen aikana.

Raimo Valo, Head of Investment Management Russia:
Odotan innolla pääseväni mukaan rakentamaan Glitnirin sijoitus- ja varainhoitotoimintoja Venäjällä. FIMin tuotteet sopivat erittäin hyvin Venäjän kasvaville markkinoille ja ajoitus sijoitusrahastotoiminnan aloittamiselle on erinomainen. Tavoitteenamme on rakentaa Venäjälle tehokas myyntiverkosto olemassa olevaa infrastruktuuria hyödyntäen.

Jan Forsbom, EVP, Glitnir Investment Management:
Venäjän keskiluokka vaurastuu nopeasti ja Glitnirin sijoitus- ja varainhoitoliiketoiminnassa pyrimme hyötymään tästä kasvusta. Olemme juuri aloittamassa omien paikallisten rahastojen toimintaa ja uskomme varainhoito- ja sijoitusrahastoliiketoiminnan kysynnän kasvavan Venäjällä voimakkaasti tulevina vuosina. Raimo Valo tuo mukanaan vahvaa paikallista kokemusta ja markkinoiden tuntemusta ja olemme tyytyväisiä, että saamme hänet mukaan vahvistamaan sijoituspalveluosaamistamme.

Risto Perttunen

Raimo Valo, Head of Investment Management Russia
Gsm +79 16 5095114

Jan Forsbom, Executive Vice President, Glitnir Investment Management
Gsm +358 50 531 9292

Risto Perttunen, toimitusjohtaja, FIM Group Oyj

Bjorn Richard Johansen, tiedotuspäällikkö, Glitnir banki hf.
Puhelin: +47 2282 5693
bjr@glitnir.no
Helsingin Pörssi

FIM on kasvava sijoituspalvelukonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yhteisöille varainhoito-, välitys- ja investment banking -palveluja. Maaliskuusta 2007 lähtien FIM toimii osana islantilaista Glitnir - rahoituskonsernia (www.glitnirbank.com). Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi FIMillä on paikalliskonttorit Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Riihimäellä, Tampereella, Turussa sekä Vaasassa. FIM toimii myös Tukholmassa ja Moskovassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2006 oli 82,0 miljoonaa euroa ja liikevoitto 19,1 miljoonaa euroa. FIMin palveluksessa oli vuoden 2006 lopussa 284 henkilöä. www.fim.com.