Työurien pidentäminen ja eläkeikä puhuttavat SuomiAreenan TalousPorinassa

Finanssialan Keskusliitto järjestää 13. heinäkuuta Porin SuomiAreenassa TalousPorinan otsikolla: Elämä pitkä, eläke pätkä – miten finanssit kuntoon? Paneelikeskustelussa puhutaan muun muassa työurien pidentämisestä ja eläkeiästä.

TalousPorinan keskustelijoina ovat europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaari (SDP), kansanedustaja Lasse Männistö (KOK), valtiosihteeri Raimo Sailas (valtiovarainministeriö), viestintäjohtaja ja kirjailija Jussi Lähde sekä moderaattorina päätoimittaja Antti Marttinen (Taloustaito).

Tervetuloa seuraamaan keskustelua ajankohtaisesta aiheesta Poriin SuomiAreena-pihalle (Antinkatu 2)!

TalousPorina järjestetään 13. heinäkuuta kello 12.15-13.30.

Tilaisuudessa on käytössä tekstiviestipalvelu osallistujille ja kysymyksiä panelisteille voi lähettää jo etukäteen numeroon 18200. Viesti kirjoitetaan muodossa FK viesti ja palvelun hinta on 0 euroa.

Längre yrkeskarriärer och pensionsåldersfrågor teman på SuomiAreena i Björneborg

Finansbranschens Centralförbund anordnar den 13 juli en paneldiskussion på SuomiAreena i Björneborg. Fritt översatt har diskussionen rubricerats ”Livet långt, pensionen kort – hur få finanserna i skick?”  Paneldeltagarna kommer bl.a. att ta upp frågor om hur yrkeskarriärerna ska kunna förlängas och vad som skulle vara en lämplig pensionsålder.

De som diskuterar är europarlamentarikern Liisa Jaakonsaari (Sdp), riksdagsman Lasse Männistö (Saml.), statssekreterare Raimo Sailas (finansministeriet), kommunikationsdirektören och författaren Jussi Lähde samt som moderator chefredaktör Antti Marttinen (Taloustaito).

Välkomna med och lyssna till en intressant diskussion om ett aktuellt ämne. Evenemanget går av stapeln på SuomiAreenas innergård i Björneborg (Antinkatu 2) den 13 juli kl. 12.15-13.30.

Under diskussionen kan deltagarna ta emot textmeddelanden och frågor kan ställas till paneldeltagarna redan på förhand. Telefonnumret är 18200 och meddelandena bör skrivas i formen FK viesti. Meddelandena kostar ingenting.

Lisätietoja:

Johtaja, yhteiskuntasuhteet, Ulla-Maija Rajakangas, puh. 020 793 4280
Viestintäpäällikkö Joona Vuorenpää, puh. 020 793 4275

Direktör, Samhällsrelationer, Ulla-Maija Rajakangas, tel. 020 793 4280
Kommunikationschef, Joona Vuorenpää, tel. 020 793 4275

Finanssialan Keskusliitto (FK) on toimialajärjestö, joka edustaa Suomessa toimivia pankkeja, vakuutusyhtiöitä, rahoitusyhtiöitä, arvopaperinvälittäjiä, sijoitusrahastoyhtiöitä sekä finanssialan työnantajia. Osa jäsenistä hoitaa myös lakisääteiseen sosiaaliturvaan kuuluvia liikenne-, työeläke- ja työtapaturmavakuutuksia. Finanssialan Keskusliitolla on noin 460 jäsenyhteisöä ja niiden palveluksessa toimii noin 43 000 työntekijää.

Finansbranschens Centralförbund (FC) företräder de banker, försäkringsbolag, finansbolag, värdepappersförmedlare, fondbolag och finansarbetsgivare som bedriver verksamhet i Finland. En del av medlemmarna sköter också den obligatoriska trafikförsäkringen samt de arbetspensions- och olycksfallsförsäkringar som hör till vår lagstadgade sociala trygghet. FC har ca 460 medlemssammanslutningar och de har totalt ca 43 000 anställda.