Finavian hallitukseen uusia jäseniä

Finavia Oyj:n yhtiökokous on 3.3.2016 täydentänyt yhtiön hallitusta. Hallituksessa on yhteensä seitsemän jäsentä.

Hallituksen uusiksi jäseniksi valittiin Doctagonin toimitusjohtaja Stefan Wentjärvi, Outotecin lakiasiainjohtaja Nina Kiviranta, Saton pitkäaikaisena toimitusjohtajana vuoteen 2015 saakka toiminut Erkka Valkila, Finnveran liiketoimintajohtaja Katja Keitaanniemi ja finanssineuvos Jarmo Kilpelä.

Hallituksessa aiemmin valittuina jatkavat puheenjohtajana ekonomi Harri Sailas ja henkilöstöä edustavana Operations Supervisor Carita Pylkäs.

”Finavia on tehokas ja laadukas yhtiö alallaan Euroopassa. Se vie parhaillaan läpi isoa investointiohjelmaa Helsinki-Vantaalla. Finavian kehittymisellä on iso merkitys Suomen saavutettavuudelle ja pärjäämiselle lentoliikenteen solmukohtana. Olen tyytyväinen, että voimme toivottaa Finaviaan tervetulleeksi monipuolisesti kokeneen hallituksen, jossa on runsaasti liiketoimintaosaamista eri näkökulmista”, toteaa liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner.

Finavia tarjoaa ja kehittää lentoasema- ja lennonvarmistuspalveluja, joiden kulmakivinä ovat turvallisuus, asiakaslähtöisyys ja kustannustehokkuus. Finavian kattava 22 lentoaseman verkosto mahdollistaa kansainväliset yhteydet Suomesta maailmalle − ja maailmalta eri puolille Suomea. Helsinki-Vantaan lentoasema on Pohjois-Euroopan johtava vaihtoasema kaukoliikenteessä. Vuoden 2015 liikevaihto oli 353 miljoonaa euroa ja konsernin henkilöstömäärä 2300.