Jani Jolkkonen nimitetty Finavian verkostoliiketoiminnan johtoon

Jani Jolkkonen, EMBA, DI, on nimitetty verkostoliiketoiminnan johtajaksi sekä Finavian johtoryhmän jäseneksi 15.4. alkaen.

Jolkkonen vastaa tehtävässään Finavian 20 verkostolentoaseman johtamisesta maakunnissa. Jani Jolkkonen siirtyy tehtävään Posti-konsernista, jossa hän viimeksi työskenteli ICT:stä ja digitalisaatiosta vastaavana johtajana.

Jolkkosella on laaja kokemus palveluliiketoiminnan johtamisesta niin kuluttaja- kuin yrityssegmenteissä eri toimialoilta. Hänellä on vahva osaaminen erityisesti logistiikan ja operatiivisten prosessien kehittämisestä sekä tuntemusta digitaalisten ratkaisujen hyödyntämisestä.

- Olemme iloisia saadessamme Janin täydentämään Finavian johtoryhmää. Lentomatkustajien määrä on voimakkaassa kasvussa ja kasvu vaatii meiltä panostuksia operatiivisten prosessien tehostamiseen ja kehittämiseen. Jani tuo monipuolista osaamista yhtiöön ja pystyy jatkamaan verkostolentoasemien kehittämiseksi tehtyä hyvää työtä niin liiketoiminnan kuin digitalisaation näkökulmasta”, sanoo Finavian toimitusjohtaja Kimmo Mäki.

Aiemmin tehtävässä toiminut verkostoliiketoiminnan johtaja Joni Sundelin nimitettiin 1.4. alkaen johtamaan Helsinki-Vantaan lentoasemaa.

Finavia tarjoaa ja kehittää lentoasemapalveluja, joiden kulmakivinä ovat turvallisuus, asiakaslähtöisyys ja kustannustehokkuus. Finavian kattava 21 lentoaseman verkosto mahdollistaa kansainväliset yhteydet Suomesta maailmalle − ja maailmalta eri puolille Suomea. Helsinki-Vantaan lentoasema on Pohjois-Euroopan johtava vaihtoasema kaukoliikenteessä. Vuoden 2017 liikevaihto oli 374 miljoonaa euroa ja konsernin henkilöstömäärä on 2700.