Leikkiä ennen lentoa – Finavia panostaa lasten matkustuskokemukseen lentoasemilla

Lasten viihtyminen lentoasemalla helpottaa koko perheen matkantekoa ja tuo iloa myös muille matkustajille. Siksi neljälle lentoasemalle rakennetaan upouudet leikkipaikat.

Leikkipaikoista kaksi on jo valmiina Kittilän ja Rovaniemen lentoasemilla. Kaksi muuta leikkialuetta on nousemassa talven aikana Turkuun ja Ouluun.

– Hyödynnämme jatkuvasti saamaamme tietoa niin spontaaneista palautteista, tutkimuksista kuin sosiaalisen median keskusteluistakin palveluiden ja asiakaskokemuksen kehitykseen. Leikkipaikat ovat nousseet esiin useassa viestissä ja meillä on nyt ilo vastata toiveeseen, kertoo Finavian asiakaskokemuksesta vastaava päällikkö Johanna Metsälä.

Leikkipaikat pystyttää kotimainen lastenpaikkavälinevalmistaja Lappset, jonka tuotteet tiedetään laadukkaiksi ja kestäviksi.

Leikkipaikkana lennonjohtotorni ja Turun linna

Lentoasemien leikkipaikat ovat kaikki räätälöityjä erikoismalleja: Oulussa voi leikkiä lennonjohtotornissa, Turussa puolestaan voi liukua alas Turun linnan katolta. Rovaniemen leikkipaikalla porot tervehtivät ja Kittilässä voi matkan aloittaa reellä. Leikkipaikoilla on peliseiniä, kurkistusaukkoja ja ryömintätunneleita.

Kun lapset ovat matkatessa tyytyväisiä, vaikuttaa se myönteisesti myös ympäristöön.

– Leikkiminen ja energian kuluttaminen ennen lentoa lentoaseman väljemmissä tiloissa voi olla hyvä asia. Näin huomioidaan myös muita lentomatkustajia, kun pienimpien matkaajien mahdollisen energiapiikin voi jättää lentoasemalle, Metsälä sanoo.

– Lasten viihtyminen matkan aikana on erittäin tärkeää. Lapsilla on paljon energiaa, jota on hyvä purkaa turvallisessa leikkiympäristössä. Olemme erittäin iloisia saadessamme luoda virikkeellisiä leikkipaikkoja Finavian kanssa ja leikin kautta liikuttaa eri-ikäisiä lapsia sekä lisätä lasten kanssa matkustavien viihtyisyyttä, sanoo Johan Granholm Lappset Group Oy:stä.

Kerro, mitä pidit!

Tykkäsitkö uusista leikkipaikoistamme? Toivomme nyt palautetta, jota voi lähettää vaikkapa Facebookissa www.facebook.com/finavia, Twitterissä www.twitter.com/finaviaoyj tai nettisivuillamme osoitteessa www.finavia.fi/fi/palaute.

Leikkipaikkoja on myös Helsinki-Vantaan lentoasemalla porttien 16, 20, 30 ja 38 läheisyydessä. Helsinki-Vantaan leikkipaikat on jo vuosia toteutettu yhteistyössä Reiman kanssa.

Finavian matkustusohjeita lapsiperheille: http://www.finavia.fi/fi/lentomatka/ennen-matkaa/lapsiperheille/

Matkustusviihtyvyyden parantaminen kuuluu osana verkostolentoasemien investointiohjelmaan, jonka Finavia käynnisti vuoden 2014 alussa. Investointiohjelman suurimmat hankkeet käynnistyvät Turussa, Ivalossa ja Tampereella, mutta uudistuksia toteutetaan myös muilla verkostolentoasemilla. Yhteensä verkostolentoasemilla investoidaan alkuvaiheessa noin 35 miljoonaa euroa.

Finavia Oyj

Lisätietoja:
Johanna Metsälä, Customer Experience Manager, Finavia Oyj, puh. 020 708 2381

Kuvia lehdistölle: http://finavia.materialbank.net/NiboWEB/finavia/showCartPublicContent.do?uuid=5475524&random=86291&lang=fi

Finavia tarjoaa ja kehittää lentoasema- ja lennonvarmistuspalveluja, joiden kulmakivinä ovat turvallisuus, asiakaslähtöisyys ja kustannustehokkuus. Finavian kattava 25 lentoaseman verkosto mahdollistaa kansainväliset yhteydet Suomesta maailmalle − ja maailmalta eri puolille Suomea. Helsinki-Vantaan lentoasema on Pohjois-Euroopan johtava vaihtoasema Aasian liikenteessä. Vuoden 2012 liikevaihto oli 359 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 2800.

Finavian Media Desk p. 020 708 2002