Liikennealueiden kunnostustyöt päätökseen Helsinki-Vantaalla

Finavian toteuttamat liikennealueiden kesäremontit lähestyvät loppuaan Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kiitotie 2 avataan liikenteelle 8. lokakuuta.

Kuluneen kesän aikana työn alla ovat olleet kiitotie 3 sekä kiitotie 2:een liittyvä rullaustie. Kiitotie 3 on päällystetty kokonaan uudelleen ja kiitotie 2:n rullaustie remontoitiin lähinnä valaisinjärjestelmien uusimisen vuoksi.

Kiitotie 3 avattiin liikenteelle heinäkuun alussa. Loppukesällä suljettuna ollut kiitotie 2 avataan puolestaan liikenteelle 8. lokakuuta. Kiitotie 2:n sulkemisen vuoksi lännen ja lounaan puoleisilla tuulilla lentomelua on esiintynyt normaalia enemmän Keravan suunnalla ja vastaavasti vähemmän Nurmijärven suunnalla.

Uudistustyöt Helsinki-Vantaan liikennealueilla alkoivat huhtikuun puolivälissä. Asfaltointitöiden lisäksi liikennealueella on uusittu yli tuhat valaisinta kaapeleineen. Investoinnin yhteisarvo on noin 17 miljoonaa euroa.

FINAVIA OYJ

Lisätiedot:
Henri Hansson, tekninen johtaja, Finavia Oyj, p. 020 708 2300

Finavia huolehtii Suomessa 25 lentoasemasta sekä koko maan kattavasta lennonvarmistusjärjestelmästä. Lentoliikenteelle tarjoamiensa palveluiden avulla Finavia luo edellytykset sujuville ja kustannustehokkaille lentoyhteyksille. Vuonna 2011 liikevaihtomme oli 364 miljoonaa euroa ja palveluksessamme työskentelee 3000 henkilöä.

Finavian Media Desk p. 020 708 2002

www.facebook.com/lentoasema

Finavian Helsinki-Vantaan lentoasema on World Design Capital Helsinki 2012 pääyhteistyökumppani.