Ural Airlines aloittaa reittilennot Helsinki-Vantaalle – Lisää kiinalaismatkustajia Suomeen

Venäläinen lentoyhtiö Ural Airlines aloittaa uudet reittilennot Jekaterinburgista Helsinki-Vantaan lentoasemalle 1. kesäkuuta keskiviikkona.

Ural Airlines toimii tiiviissä yhteistyössä matkanjärjestäjä Utourin kanssa, joka tuo Kiinasta matkustajia Suomeen Jekaterinburgin kautta. Lentoyhtiö operoi Helsinki-Vantaalle kahdesti viikossa kesäkuusta lokakuuhun. Reitillä käytettävä konetyyppi on A320.

– Finavian puolesta toivotamme Ural Airlinesin sekä Utourin matkustajat lämpimästi tervetulleeksi lentoasemallemme ja Suomeen. Kiinalaismatkustajien määrä Helsinki-Vantaalla on noussut viime aikoina runsaasti ja sama suuntaus jatkuu. Panostamme tänä vuonna yhä enemmän kiinalaismatkustajien palveluihin ja ostosmahdollisuuksiin, sanoo johtaja Joni Sundelin Finaviasta.

Helsinki-Vantaalla aloittavat kesällä palveluoppaat, jotka osaavat kertoa kiinaksi erityisesti lentoaseman ostosmahdollisuuksista. Jo aiemmin Finavian asiakaspalveluun on palkattu kiinankielentaitoisia työntekijöitä helpottamaan kiinalaisten matkantekoa.

– Aasiasta on nyt Helsinki-Vantaalle loistavat yhteydet. Nyt avattavan Ural Airlinesin lentoyhteyden lisäksi Helsinki-Vantaalle on 17 suoraa lentoreittiä Aasian eri kohteista. Kiinassa uusin kohde on Guangzhou, jonka reittiavajaisia vietettiin lentoasemalla toukokuun alussa, Sundelin kertoo.

Helsinki-Vantaalla juhlittiin samana päivänä myös uusien odotustilojen avautumista. Lue lisää: http://www.finavia.fi/fi/tiedottaminen/ajankohtaista/2016/kaukolentojen-palvelutaso-paranee-helsinkivantaalle-avataan-huomenna-12-uutta-lahtoporttia/

FINAVIA OYJ

Lisätiedot: Finavian Media Desk, p. 020 708 2002, comms@finavia.fi

Vesitervehdys Ural Airlinesin koneelle ja kiinalaisten matkustajien vastaanotto 1.6.2016, kuvat lehdistökäyttöön:

Helsinki-Vantaan uudet matkustajatilat ja kuvia avajaisista 1.6.2016, kuvat lehdistökäyttöön:

Finavia tarjoaa ja kehittää lentoasema- ja lennonvarmistuspalveluja, joiden kulmakivinä ovat turvallisuus, asiakaslähtöisyys ja kustannustehokkuus. Finavian kattava 22 lentoaseman verkosto mahdollistaa kansainväliset yhteydet Suomesta maailmalle − ja maailmalta eri puolille Suomea. Helsinki-Vantaan lentoasema on Pohjois-Euroopan johtava vaihtoasema kaukoliikenteessä. Vuoden 2015 liikevaihto oli 353 miljoonaa euroa ja konsernin henkilöstömäärä 2300.