Vaasan lentoaseman kiitotieremontin aikana lentoon Kokkola-Pietarsaaresta

Kokkola-Pietarsaaren lentoyhteydet Helsinkiin ja Tukholmaan ovat kesän ajan helposti myös vaasalaisten ulottuvilla. Vaasan oma lentoasema on suljettuna 22.6.-26.7.2015 kiitotieremontin vuoksi, mutta lentämään pääsee sujuvasti naapurikentältä.

Siirtyminen Kokkola-Pietarsaareen on helppoa, kun matkustajille on tarjolla Vaasan linja-autoasemalta bussikuljetus Kokkola-Pietarsaaren lentoasemalle. Bussiyhteys palvelee illan Finnairin lentoa Helsinkiin sekä Next Jetin lentoa Tukholman Arlandaan. Bussiaikataulussa on huomioitu lentoyhtiön määrittelemä vähimmäisaika lähtöselvityksen tekemiseen.

Kuljetuksen hinta on 19 euroa ja lipun voi ostaa kuljettajalta. Reitin liikennöinnistä vastaa Tapio Lae Oy. Reittiä liikennöidään Vaasasta Kokkola-Pietarsaareen 22.6.-24.7. välisenä aikana.

Kuljetuksen aikataulu:

klo 17.30 Vaasan linja-autoasema- Kokkola-Pietarsaaren lentoasema

klo n. 20.00-20.30 Kokkola-Pietarsaaren lentoasema (lähtö koneiden saapumisen jälkeen) – Vaasan linja-autoasema

Lisätietoja:

Ari Nääppä, Kokkola-Pietarsaaren lentoaseman päällikkö p. 020 708 6800
Finavian Media Desk p. 020 708 2002, comms@finavia.fi

Finavia tarjoaa ja kehittää lentoasema- ja lennonvarmistuspalveluja, joiden kulmakivinä ovat turvallisuus, asiakaslähtöisyys ja kustannustehokkuus. Finavian kattava 24 lentoaseman verkosto mahdollistaa kansainväliset yhteydet Suomesta maailmalle − ja maailmalta eri puolille Suomea. Helsinki-Vantaan lentoasema on Pohjois-Euroopan johtava vaihtoasema kaukoliikenteessä. Vuoden 2014 liikevaihto oli 350 miljoonaa euroa ja konsernin henkilöstömäärä 2200.