Finlayson avaa uusia myymälöitä Suomessa

Finlayson avaa tänä vuonna kolme uutta kivijalkamyymälää ja 10-15 pop-up-myymälää ympäri Suomen. Tekstiilialan laskusuhdanteesta huolimatta Finlaysonin omat myymälät ovat kasvattaneet myyntiään viimeisen vuoden aikana jopa 25 prosenttia. Toimitusjohtaja Jukka Kurttilan mukaan hyvää myyntivirettä on syytä tukea avaamalla uusia myymälöitä.

Finlayson kasvattaa myymäläverkostoaan kolmella uudella myymällä. Ensimmäinen uusi myymälä avataan Lahdessa torstaina 1. lokakuuta Kauppakeskus Karismaan. Seuraavat kaksi avautuvat Raisiossa Kauppakeskus Myllyssä marraskuun alussa ja Helsingissä Kauppakeskus Itiksessä marras-joulukuun vaihteessa. Myymälöihin on palkattu yhteensä kymmenen uutta työntekijää.

– On ilo voida avata uusia myymälöitä ja työllistää paikallisesti, varsinkin, kun taloudellinen tilanne yleisesti ottaen on heikko. Olemme onnistuneet kääntämään Finlaysonin tuloskehityksen hyvään kasvuun ja myynnin kasvua pitää tukea avaamalla uusia myyntikanavia, kommentoi Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila.

Uusi brändi-ilme näkyy myymälöissä

Uudet myymälät edustavat myös Finlaysonin uutta visuaalista ilmettä, johon on haettu viitteitä Finlaysonin vanhasta tehdasmiljööstä. Kurttilan mukaan myymälän sijainti ja visuaalinen houkuttelevuus ovat avainasioita myynnin kehittämisessä.

– Aiemmin syksyllä siirsimme Espoon myymälämme sijaintia Kauppakeskus Sellossa syrjäisemmältä paikalta keskiaukion liukuportaiden viereen. Samalla uusimme myymälän visuaalisen konseptin vastaamaan uudistettua brändi-ilmettämme. Se kannatti, koska Sellon myymälän myynti kaksinkertaistui edellisvuoteen nähden, kertoo Kurttila.

Pop-up-myymälöitä joulumyynnin tukemiseksi

Joulumyynti on yksi kiireisimmistä sesonkiajoista ja vastatakseen kysyntään Finlayson avaa 10-15 pop-up-myymälää eri paikkakunnilla.

– Tarkka määrä on vielä vahvistamatta, koska tilaneuvottelut ovat vielä kesken, mutta tavoitteenamme on avata jopa 15 erillistä pop-up-myymälää. Paria poikkeusta lukuun ottamatta kaikki pop-up-myymälämme avaavat ovensa lokakuussa. Myymälät ovat auki koko joulukauden aina tammikuuhun asti, jolloin myymälöissä on alennusmyynnit, sanoo Kurttila.

Ensimmäiset pop-up-myymälät aukeavat Helsingissä Forumin kauppakeskukseen ja Hyvinkäällä Willan kauppakeskukseen. Pop-up-myymälät työllistävät yhteensä noin 50 henkilöä paikallisesti.

Finlaysonilla on entuudestaan myymälät Helsingissä Esplanadilla ja Arabiassa, Espoossa Kauppakeskus Sellossa, Oulussa, Tampereella, Turussa, Forssassa ja Ikaalisissa. Finlayson shop-in-shopeja on Ikaalisissa, Kankaanpäässä ja Salossa. Lisäksi Finlaysonin tuotteita myydään jälleenmyyjillä kautta maan.

Lisätietoja:

Jukka Kurttila, toimitusjohtaja, Finlayson

p. 040 715 5760, sähköposti: jukka.kurttila@finlayson.fi

Vuonna 1820 perustettu Finlayson on yksi maamme vanhimpia yrityksiä. Tänä päivänä se elää uutta elämää ja on vakuuttunut, että paras tapa kunnioittaa sen pitkää historiaa on rohkeus, ennakkoluulottomuus ja jatkuva halu kehittää uusia mielenkiintoisia sisustustekstiilejä. Finlaysonilla on Suomessa yhteensä 12 omaa myymälää ja shop-in-shopia. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 23 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa oli vuoden lopussa noin 90 henkilöä. www.finlayson.fi

Uudet Finlayson-myymälät:

Kauppakeskus Karisma

Kauppiaankatu 2, 15160 Lahti

ma–pe klo 1020, la 918, su 1218.

Kauppakeskus Itis

Itäkatu 1-7, 00930 Helsinki