Finlayson hakee muotoilualan nousevia kykyjä uuteen Finlayson Lab -harjoitteluohjelmaan

Finlayson perustaa vuodenmittaisen Finlayson Lab -ohjelman ja palkkaa viisi muotoilualan opiskelijaa tai vastavalmistunutta työharjoitteluun. Tavoitteena on tarjota nuorille, vastavalmistuneille mahdollisuus päästä heti työskentelemään kaupallisen designin pariin.

Finlayson Lab -ohjelman haku alkaa tänään maanantaina 2.11. ja siihen valitut aloittavat Finlaysonin opissa tammikuussa 2016. Finlayson uskoo suomalaisen suunnittelun tulevaisuuteen ja haluaa panostaa siihen Finlayson Lab -harjoitteluohjelman myötä.

”Suomalaisen designin nousu alkoi vanhan kyseenalaistamisesta ja sen taantuma syntyneiden saavutusten liiasta kunnioittamisesta. Nyt on aika lähteä eteenpäin, ei rystyset valkoisena, vaan rennosti, mutta helvetin määrätietoisesti. Meille tämä tarkoittaa sitä, että perustamme Finlayson Labin, johon kutsumme kunnianhimoisia, herkkiä, häikäilemättömiä ja anarkistisia aivoja. Ainoa rajoitus on se, että näillä aivoilla täytyy olla muotoilualan koulutus. Joko niin että olet jo valmistunut tai valmistumassa”, kertoo Finlaysonin luova johtaja Petri Pesonen.

Pesti Finlayson Labissa kestää vuoden.

”Rahaa koulutusohjelmaan osallistumisesta saa hieman, mainetta ansioidensa mukaan. Lisäksi valitut saavat valmennuksen designin kaupallistamisesta yhteistyössä meidän, asiakkaittemme ja Aalto-yliopiston kanssa”, Pesonen lisää. Aalto-yliopisto on mukana hankkeessa ja tarjoaa suunnittelijoille sparrausta harjoitteluohjelman aikana.

Annamme nuorille ensimmäisen oikean duunipaikan ja mahdollisuuden haastaa meitä. Tarjoamme tasavertaisen aseman suunnitteluorganisaatiossa, mahdollisuuden menestyä, inspiroivan työympäristön ja mahdollisuuden tutustua teolliseen kaupallistamisprosessiin. Finlayson Labiin valitut saavat oman työpisteen Helsingin pääkonttoriltamme, työvälineet sekä harjoitteluajan palkan. Mahdollisista Finlaysonille lunastetuista töistä maksamme lisäksi erillisen palkkion”, toteaa Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila.

Finlayson Lab -ohjelmaan valitut aloittavat vuoden mittaisen pestinsä maanantaina 18.1.2016. Haastattelut järjestetään joulukuun aikana. Finlayson Labiin voi hakea lähettämällä avoimen hakemuksen 30.11. mennessä osoitteeseen lab@finlayson.fi.

Lisätietoja:

Jukka Kurttila, toimitusjohtaja, Finlayson

p. 040 715 5760, sähköposti: jukka.kurttila@finlayson.fi

Vuonna 1820 perustettu Finlayson on yksi maamme vanhimpia yrityksiä. Tänä päivänä se elää uutta elämää ja on vakuuttunut, että paras tapa kunnioittaa sen pitkää historiaa on rohkeus, ennakkoluulottomuus ja jatkuva halu kehittää uusia mielenkiintoisia sisustustekstiilejä. Finlaysonilla on Suomessa yhteensä 12 omaa myymälää ja shop-in-shopia. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 23 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa oli vuoden lopussa noin 90 henkilöä. www.finlayson.fi