Finlayson valloittaa uusia tuotealueita

Finlaysonin designia nähdään jatkossa Suomen Kerta Oy:n valmistamissa lautasliinoissa ja kerta-astioissa. Yritysten tavoitteena on pitkäaikaisella yhteistyöllä uudistaa ja kehittää kattaustuotteiden valikoimaa. Finlaysonin klassikkokuoseilla varustetut lautasliinat tulevat myyntiin syyskuussa. Vuodenvaihteessa mallisto laajenee uusilla designeilla ja uusilla tuotteilla.

− Meillä on suuri ilo ja kunnia tehdä yhteistyötä Suomen Kerta Oy:n kanssa, joka on vahva ja perinteinen toimija kattausalalla. Kattaustuotteet ovat luonnollinen jatkumo Finlaysonin tuotevalikoimaan. Uskomme, että Finlaysonin tunnetut kuosit ilahduttavat suomalaisia myös kattaustuotteissa ja innostavat kattamaan niin arjessa kuin juhlassa, kertoo Finlaysonin tuoteryhmäjohtaja Jaana Tarkki.

− Finlaysonin pitkät perinteet, design-osaaminen ja upeat kuosit vakuuttivat meidät. Haluamme yhdessä kehittää suomalaista kattamiskulttuuria ja tuoda kuluttajille uusia, raikkaita kuoseja ja rohkeita värejä lautasliinoihin ja kerta-astioihin. Finlaysonin kuosit sopivat mainiosti kattaustuotteisiin ja kannustammekin suomalaisia kattamaan kauniisti myös kiireisen arjen keskellä, toteaa Suomen Kerta Oy:n myyntijohtaja Petteri Vilkman.

Finlayson-malliston lautasliinat ja kerta-astiat valmistetaan Suomen Kerta Oy:n Kotkan ja Imatran tuotantolaitoksilla.

Syksyllä kattaukset somistetaan Finlaysonin klassikkokuoseilla

Suomen Kerran Finlayson-malliston ensimmäiset lautasliinat tulevat myyntiin syyskuun alussa Finlaysonin sekä K-ryhmän myymälöihin.

Syksyllä suomalaisissa kahvipöydissä ihastuttavat Finlaysonin suositut klassikkokuosit Elefantti ja Taimi sekä uudempaa tuotantoa oleva, syksyiseen kattaukseen sopiva Kubis.

Vuodenvaihteessa lanseerataan Kevät-kesä 2014 -mallisto, joka sisältää laajemman valikoiman lautasliinoja sekä kerta-astioita Finlaysonin kuoseilla. Mallistossa on sekä uusia kuoseja että tunnettuja klassikoita raikkaissa väreissä. Kevät-kesä 2014 -mallisto tulee laajaan, valtakunnalliseen myymäläjakeluun.

Suomen Kerta Oy:n Finlayson-kattausmallisto syksy 2013:

Elefantti – design Laina Koskela

-       tuotteet: lautasliinat 24 cm ja 33 cm

-       värivaihtoehdot: musta ja punainen

Kubis – design Anu Kanervo

-       tuotteet: lautasliinat 33 cm

-       värivaihtoehdot: keltainen

Taimi – design Aini Vaari

-       tuotteet: lautasliinat 24 cm ja 33 cm

-       värivaihtoehdot: harmaa, punainen ja turkoosi

Suomen Kerta Oy:n Finlayson-kattausmallisto kevät ja kesä 2014:

Coronna – design Aini Vaari

-       tuotteet: lautasliinat 33 cm sekä kartonkipikari 250 ml ja kartonkilautanen 22 cm

-       värivaihtoehdot lautasliinoissa: tumma turkoosi, vadelma, valko-musta

-       kerta-astiat valko-musta

Kesäkuu – design Katja Lehtonen

-       värivaihtoehdot: vihreä

Kubis – design Anu Kanervo

-       tuotteet: lautasliinat 33 cm

-       värivaihtoehdot: vihreä

Sormus – design Susanna Sivonen

-       värivaihtoehdot: sininen-turkoosi

Valmu – design Minttu Wikberg

-       tuotteet: lautasliinat 24 cm ja 33 cm

-       värivaihtoehdot: roosa, harmaa ja keltainen

Veranta – design Anu Kanervo

-       tuotteet: lautasliinat 24 cm ja 33 cm

-       värivaihtoehdot: turkoosi-vihreä ja punainen-vihreä

Hinnat: Lautasliinat 24 cm noin 1,50 euroa/paketti, lautasliinat 33 cm noin 2 euroa/paketti.

Jaana Tarkki, tuoteryhmäjohtaja, Finlayson Oy

p. 020 7213 532, sähköposti: jaana.tarkki@finlayson.fi

Petteri Vilkman, myyntijohtaja, Suomen Kerta Oy

p. 010 8434 315, sähköposti: petteri.vilkman@suomenkerta.fi

www.suomenkerta.fi

Kuva- ja tuotenäytepyynnöt:

Suomen Kerta Oy on suomalainen perheyritys, joka valmistaa ja tarjoaa laajan valikoiman kuluttajatuotteita ruoanvalmistukseen ja kattamiseen. Yritys valmistaa, myy ja markkinoi lyhytkäyttö- ja kattaustuotteita niin kotitalouksien, horeca-sektorin, kuin yritysasiakkaiden eri tarpeisiin. Omien merkkituotteiden ohella valmistamme myös kaupan omia private label-tuotteita. Yritys on perustettu vuonna 1987 Imatralla ja työllistää nykyään yhteensä noin 200 työntekijää kolmella tehtaalla sekä kahdessa myyntikonttorissa.