Finlaysonin herkullisilla uutuuskuoseilla katat kotiin värikkäät kevätkarkelot

Kevään ensimmäiset auringonsäteet innostavat kodin siivoukseen ja houkuttelevat uusiin sisustussuunnitelmiin. Trendikkäimmät kattaukset tänä keväänä syntyvät hehkuvista väreistä ja runsaasta kuviomaailmasta. Finlaysonin uudet keittiö- ja kattaustekstiilit innostavat luomaan kotiin ja juhlaan kevätkarkeloiden tunnelman.

Kevään juhlien kattauksissa on lupa leikitellä ja yhdistellä runsaita kuoseja hehkuviin väreihin. Finlaysonin Kevätkarkelot-sesongin kuoseista huokuu ensimmäisten auringonsäteiden mukanaan tuomat uudet puutarhaunelmat ja kylvösuunnitelmat. Värit hehkuvat punaisen ja vihreän puhtaissa sävyissä: asterin- ja ruusunpunaista, versonvihreää ja pastellista persikkaa. Kuoseissa pääosan saavat kasvit, kukat ja eläimet.

Veranta – design Anu Kanervo

Katetaan pöytään värikkäimmät astiat, nostetaan esiin kakkua ja marjamehua! Anu Kanervon suunnittelema Veranta-pöytäliina on pääosassa kevään kattauksissa. Kuosissa on voimakkaita punaisen ja vihreän sävyjä, isoja kukkia ja laulavia lintuja. Toinen värivaihto on turkoosin, vihreän ja valkoisen raikas yhdistelmä. Veranta-pöytäliinassa kukkii kesän kauneimmat kukat!

Puuvillasta ja pellavasta valmistettu Veranta-keittiöpyyhe tuo kauniit kukka-asetelmat keittiöön. Hyödynnä näyttäviä keittiöpyyhkeitä myös kattauksissa ja ota mukaan piknik-koriin suojaamaan uunituoreita herkkuja!

Kodinonni – design Anu Kanervo

Kevätkarkeloiden iloista kattausta täydentää ihana Kodinonni-kuosi. Kodinonni-keittiötekstiilien tunnelma on kodikas ja pehmeä. Piristä kattausta vehreillä Kodinonni-tableteilla ja tuo kokkaushetkiin väriä Kodinonni-patakintaalla ja -patalapuilla.

Tiikeri – design Anu Kanervo

Vesi herahtaa kielelle, kun keittiöstä leijailee herkullisen tiikerikakun tuoksu. Klassinen tiikerikakku tekee paluun kevään juhlien pitopöytään! Herkullisen kakkureseptin löydät Finlaysonin Tiikeri-keittiöpyyhkeestä, joka valloittaa kaikki kotikokit ja tuo nostalgisen tunnelman keittiöön.

Tämä kevään hitti: Tiikerikakku

200 g voita

3 dl sokeria

2 tl vaniljasokeria

3 munaa

4 dl vehnäjauhoja

2 tl leivinjauhetta

1 dl kermaa

4 rkl kaakaojauhetta

Coronna – design Aini Vaari

Aini Vaarin klassikkokuosi Coronna vuodelta 1958 ihastuttaa tänä keväänä raikkaissa uutuusväreissä keittiössä ja kattauksissa. Pääsiäisen pirtein kattaus syntyy ihastuttavan, keltaisen Coronna-pöytäliinan ympärille. Keltainen väri piristää myös puuvillaisia Coronna-tabletteja, jotka toimivat mainiosti yksinään tai kattauksen tehosteena.

Tehostevärejä keittiöön ja kattauksiin tuovat myös tumman turkoosit ja vadelmanpunaiset Coronna-tabletit, -patakintaat ja -patalaput. Kauden värit löytyvät myös Coronna-istuintyynyistä.

Finlaysonin kevään keittiö- ja kattaustekstiilit ovat saatavilla Finlaysonin verkkokaupasta, Finlayson-myymälöistä sekä vaihtelevasti Finlaysonin jälleenmyyjiltä kautta maan.

Finlaysonin vinkit kevään herkullisimpiin kattauksiin:

• Astiat: Rentous, erilaisten astioiden yhdisteleminen ja erilaisilla muodoilla leikkiminen sopii kevään kattauksiin. Ei haittaa vaikka astiat ovat eri sarjoista ja tyyliltään erilaisia, sillä monipuolisuus tekee kokonaisuudesta mielenkiintoisen. Myös yhden värin eri sävyillä syntyy kaunis kokonaisuus. Valitse väriksi vaikka puuterinen roosa ja yhdistele erisävyisiä ja erimallisia, yksivärisiä ja kuviollisia astioita keskenään.
  • Kukat:Inspiroidu Finlaysonin Veranta-kuosista ennen kukkaostoksia! Asettele useita erilaisia kukkia kuten freesioita, leinikkejä ja daalioita erimallisiin ja erikokoisiin lasipurkkeihin ja maljakoihin ja järjestä purnukoista rento kokoelma. Myös nippu kukkivia tai hiirenkorvilla olevia oksia tuo kevättunnelmaa kattaukseen. Viikonlopun aamiainen muuttuu heti juhlavammaksi, kun asetat yhden suuren hortensian kukan kattauksen koristeeksi. Hortensioiden tiivistä kukkapintaa löytyy myös Kodinonni-tekstiileiden kuviosta.
    • Pääsiäisvinkki! Pääsiäisen kukkaistutuksen voi rakentaa laseihin ja jälkiruokamaljoihin. Istuta helmililjan, lumikellon tai pienten narsissien kukkasipulit erikorkuisiin jalallisiin laseihin ja kerää niistä hauska rykelmä kattauksen kaunistajaksi, tai aseta jokaiselle ruokailijalle oma kukkalasi paikkamerkiksi.
  • Värit ja kuosit: Kevätkattauksessa yhdistyy pirteä versonvihreä sekä persikan, roosan ja fuksian sävyt. Valkoinen raikastaa kirjavan värikokonaisuuden. Kukkakuosit sopivat hyvin kevääseen; joko pienistä kukista koostuvana pintamaisena kuosina tai runsaana ja värikkäänä, suurena kukkakuosina.
  • Värit ja kuosit: Musta-valkoisuus toimii kattauksessa aina, ja siihen tuo piristystä tehosteväri, joka voi olla vaikkapa kirkas turkoosi tai raikas mintunvihreä. Musta-valkoisuus toimii erityisen hyvin geometrisissa ja graafisissa kuoseissa; yhdistele mustavalkoisia ja herkullisia turkooseja ja vadelmanpunaisia Coronna-tekstiileitä keväiseksi kokonaisuudeksi.

Keväiset kattausvinkit on laatinut Finlaysonin Ateljeen suunnittelija Osmi Koskinen.

Tiedotteeseen liittyvät kuvat ovat ladattavissa osoitteesta:

Finlayson on ollut vuodesta 1820 suomalainen tekstiilialan edelläkävijä, joka suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia sisustustekstiilejä sekä nukkumiseen liittyviä tuotteita Finlayson- ja Familon-brändin alla. Finlaysonilla on yhteensä 22 omaa myymälää, tehtaanmyymälää ja shop-in-shopia Suomessa, Venäjällä ja Baltiassa. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin palveluksessa vuonna 2013 oli noin 270 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli noin 45 miljoonaa euroa.