• Finlayson/

Finlaysonin ja Kuitukuun ekologiset keittiöliinat tuovat iloa arkeen Suomessa ja ulkomailla

Kuitukuun ekologisiin keittiöliinoihin painetaan jatkossa Finlaysonin tunnettuja kuoseja, kun yritykset ovat sopineet pitkäaikaisesta yhteistyöstä. Kuitukuun ja Finlaysonin keittiöliinamallisto on suunniteltu tuomaan iloa kuluttajien arkipäivään, ja mallistoa lähdetään viemään vahvasti myös kansainvälisille markkinoille.

Kuitukuu on valmistanut Finlaysonille yksittäisiä keittiöliinoja eli tiskirättejä vuodesta 2011 Finlaysonin omiin myymäläkanaviin. Nyt yhteistyö laajenee uudella, kokonaisvaltaisella mallistolla, joka sisältää yli kymmenen erilaista keittiöliinaa. Uusi mallisto tulee Suomessa laajaan myymäläjakeluun ja sitä lähdetään markkinoimaan aktiivisesti myös ulkomaille. Kuitukuun kotimaiset keittiöliinat valmistetaan Parkanossa.

− Olemme erittäin iloisia, että yhteistyömme Finlaysonin kanssa jatkuu ja laajenee uusilla tuotteilla. Markkinoimme uutta mallistoa myös ulkomaille, erityisesti Keski-Eurooppaan ja Japaniin, joissa uskomme vahvasti Finlaysonin klassikko- ja kasvikuosien suosioon. Kuitukuulla on entuudestaan vahvaa ulkomaan vientiä, ja Finlaysonin kuosit avaavat uusia ovia erilaisten jälleenmyyjien suuntaan, kertoo Kuitukuun mallistoista ja yritysyhteistyöstä vastaava Susanna Myllymäki.

− Kuitukuu on meille luonteva ja arvokas yhteistyökumppani, jonka tuotteet täydentävät mainiosti Finlaysonin omaa valikoimaa. Kuitukuun tuotteiden korkea laatu, kotimaisuus ja ekologisuus ovat meille avainasemassa. Tavoitteena on pitkäaikainen yhteistyö, jonka myötä Finlaysonin kuosit jatkavat uusien tuoteryhmien ja uusien maiden valloitusta. Nyt myyntiin tulevaan keittiöliinamallistoon on valikoitu Finlaysonin suosittuja klassikkokuoseja raikkaissa kevään väreissä sekä tämän kevään uusia, herkullisia kasvikuoseja, kertoo Finlaysonin tuoteryhmäjohtaja Jaana Tarkki.

Ekologinen keittiöliina on pestävä ja kestävä – klassikkokuosit pitävät pintansa

Kuitukuun keittiöliinat valmistetaan ekologisesta selluloosa-puuvillakuidusta, joka on täysin maatuva raaka-aine. Finlaysonin kuosit painetaan keittiöliinoihin vesipohjaisilla, käyttöä kestävillä väreillä. Keittiöliinat voi pestä myös pesukoneessa, mikä pidentää niiden käyttöikää.

− Kuitukuun keittiöliinoilla on Suomalaisen työn liiton myöntämä Avainlippu- sekä Design from Finland -merkki. Meille on tärkeää, että tuotteillamme on pitkä elinkaari ja että koko tuotantoprosessimme on ekologinen, Myllymäki painottaa.

Uusi, helmikuussa myyntiin tuleva keittiöliinamallisto sisältää Finlaysonin huippusuosittuja, 50- ja 60-luvun klassikkokuoseja kuten Aini Vaarin Coronna ja Taimi. Klassikkojen rinnalle on valikoitu Finlaysonin kevät-kesä 2014 -malliston raikkaimpia uutuuksia. Uudet, Finlaysonin kuoseilla koristetut Kuitukuun keittiöliinat ovat saatavilla helmikuun puolesta välistä alkaen Kuitukuun ja Finlaysonin verkkokaupoista, Finlayson-myymälöistä sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan.

Kuitukuun ja Finlaysonin keittiöliinamallisto, kevät-kesä 2014:

-       Coronna – design Aini Vaari (värit: musta, turkoosi ja punainen)

-       Taimi – design Aini Vaari (värit: musta, sininen ja punainen)

-       Elefantti – design Laina Koskela (värit: musta, sininen ja punainen)

-       Veranta – design Anu Kanervo (värit: turkoosi ja punainen)

-       Kotipiha – design Anu Kanervo (värit: punainen ja fuksia)

-       Kubis – design Anu Kanervo

-       Visa – design Katja Lehtonen

Jaana Tarkki, tuoteryhmäjohtaja, Finlayson Oy

p. 020 7213 532, sähköposti: jaana.tarkki@finlayson.fi

Susanna Myllymäki, muotoilija, Kuitukuu Oy

p. 050 589 9799, sähköposti: susanna@kuitukuu.fi

www.finlayson.fi | www.kuitukuu.fi

Kuva- ja tuotenäytepyynnöt:

Finlayson on ollut vuodesta 1820 suomalainen tekstiilialan edelläkävijä, joka suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia sisustustekstiilejä sekä nukkumiseen liittyviä tuotteita Finlayson- ja Familon-brändin alla. Finlaysonilla on yhteensä 22 omaa myymälää, tehtaanmyymälää ja shop-in-shopia Suomessa, Venäjällä ja Baltiassa. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin palveluksessa vuonna 2013 oli noin 270 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli noin 45 miljoonaa euroa.

Kuitukuu on heinäkuussa 1997 perustettu tekstiilien kappalepainoon keskittynyt perheyritys. Muotoilija Susanna Myllymäki vastaa mallistoista ja yhteistyöstä asiakkaiden kanssa ja Mikko Myllymäki toimii tuotannon johtajana. Kuitukuun kaikki tuotteet ovat tarkkaan mietittyjä, arkeen iloa tuovia tekstiilejä ja lahjatavaroita, joiden valmistus on täysin kotimaista. Materiaalivalinnoissa tärkeintä on tuotteiden pitkä elinkaari ja ekologisuus. Päätuotteena yrityksessä on selluloosa-puuvillakuituinen keittiöliina, jota viedään Eurooppaan, Japaniin ja Kanadaan.