Finlaysonin kevät-kesä 2016 -mallistossa on kukkia ja lisää kukkia

Kukat ovat aina muodissa. Joku sanoi, että ne kukkivat silloinkin, kun helvetti jäätyy. Kukat ovat ikuisia, niissä on kauneus, niissä on elämä ja ihanuus. Finlaysonin kevät-kesä 2016 -mallisto rakentuu ihanien kukkakuosien ympärille. Kukkien rinnalla nähdään uudistunut mallisto päivätekstiileitä ja nerokas uutuus, unipussi.

“Olemme tehneet kukkakuoseja kohta 200 vuotta. Ne ovat olleet välillä graafisia tai herkkiä; toisinaan fiktiivisiä tai esittäviä. Yhtä kaikki niiden suosio ei osoita pienintäkään laantumisen merkkiä. Itse asiassa päinvastoin. Kun kysyimme asiaa yli tuhannelta suomalaiselta, heistä valtaosa halusi joko lisää kukkia tai paljon lisää kukkia kuoseihimme. Sen vuoksi kukat ovat pääosassa Finlayson kevät-kesä 2016 -kokoelmassa”, kertoo Finlaysonin luova johtaja Petri Pesonen.

Kukkakuosien rinnalla mallistossa on uusi valikoima yksivärisiä ja kuosillisia päivätekstiileitä. Finlayson-klassikot nähdään uusissa väreissä ja uusissa tuoteryhmissä, ja jännittävät eläinkuosit saavat uusia muotoja. Kevät-kesä 2016 -mallisto tulee myyntiin tammikuussa.

Leinikki – design Finlayson

Keväällä kun talven tainnuttamat silmät havaitsevat ensimmäiset valkovuokot, tapahtuu ihmeitä. Kyynikosta tulee haaveilija, koviksesta romantikko ja nahjuksesta ainakin hitusen reippaampi. Leinikki on toivoa täynnä. Ihanasta Leinikki-kuosista on saatavilla pussilakanat, keittiö- ja kattaustekstiileitä sekä koristetyynyjä sinivihreänä ja violettina.

Keidas – design Anu Kanervo

Muistatko koulusta ne pahviset taulut? Ne, joilta biologian opettaja osoitti puisella karttakepillä emit, heteet, terälehdet ja muut kasvikunnat ihmeet. Nyt näissä ihanissa muistoissa voi myös nukkua! Keidas-kuosi on syntynyt suunnittelija Anu Kanervon kynästä. Se näkyy mallistossa upeissa kaksipuoleisissa satiinipussilakanoissa ja valmisverhoissa. Värivaihtoehtoina on tummansininen ja vihreä-keltainen valkoisella pohjalla.

Soma – design Katriina Viljamaa-Rissanen

Nyt osui nimi niin kohdilleen, että oikein sattuu. Eipä siitä paljon muuta voi sanoa. Eläköön mummola, eläköön lupa olla pikkusievä ja kodikas. Katriina Viljamaa-Rissasen suunnittelema Soma-kuosi tulee pussilakanoihin, koristetyynyihin, keittiöpyyhkeisiin ja valmisverhoihin. Niin somat!

Magnolia – design Finlayson

Magnoliat, nuo kukkivien puiden kuningattaret, sulostuttavat ajattomalla kauneudellaan Magnolia-satiinipussilakanoissa, joissa kukat ovat juuri puhjenneet upeaan loistoonsa. Magnoliat puhkeavat uudestaan kukkaan Finlaysonin kevät-kesä 2016 -mallistossa kokonaan uusissa väreissä: liila-roosana, tummansinisenä ja keltaisena. Petaa makuuhuoneeseen kauniit Magnolia-satiinipussilakanat ja näe kauniita unia! Takuuvarma valinta myös kevään juhlien lahjaksi.

Uudistuneet päivätekstiilit

Sisustamisessa on vain yksi sääntö: jos itse pidät siitä, se on onnistunut. Kukkien rinnalla Finlaysonin kevät-kesä 2016 -mallistossa nähdään uudistunut valikoima yksivärisiä ja kuosillisia päivätekstiilejä: koristetyynyjä, koristetyynynpäällisiä, päiväpeitteitä ja torkkuhuopia. Valitse niistä omaan kotiin ja omaan silmään sopivia!

Noppa – design Finlayson

Hauskoja Noppa-tyynyjä koristaa nappi ja ne on saatavilla eri väreissä: harmaa-lime, turkoosi-harmaa, tummansininen-oranssi ja lime-tummansininen (42x42 cm).

Koristetyynyrintamalla on muutakin uutta: 40x60 cm kokoiset suorakulmion muotoiset koristetyynyt vetoketjulla. Tyynyt on saatavilla seuraavilla kuoseilla: Leinikki, Keidas, Taimi ja Coronna.

Raita – design Finlayson

Uusissa Raita-tekstiileissä on pastellisävyjä ja tyylikästä harmaata. Raita-koristetyynyt ovat suorakaiteen muotoisia (40x60 cm) ja värivaihtoehtoina on musta, vaaleanharmaa, vaaleanpunainen, vaaleankeltainen ja aqua.

Raita-päiväpeitteet ovat ihanan ohuita ja sopivat myös torkkuhuoviksi tai vaikka piknik-alustaksi. Raita-päiväpeitteet on saatavilla mustana ja vaaleanharmaana ja kolmessa koossa eri kokoisiin vuoteisiin.

Laine – design Finlayson

Laine-sarjan koristetyynyissä ja päiväpeitteissä on hitunen romantiikkaa. Struktuuripintaisissa Laine-koristetyynyissä värivaihtoehtoina on valkoinen, roosa ja harmaa, ja ne on saatavilla kooissa 40x60 cm ja 50x50 cm. Laine-päiväpeitteet on saatavilla kolmessa koossa eri kokoisiin vuoteisiin.

Yömuumi – design Finlayson

Ovatko Muumit pelkästään lapsille? Vuodet ovat pelkkiä numeroita, ikä on asenne. Ja asennekin voi vaihdella mielialan mukaan. Yömuumi-huopa (120x180 cm) on puuvillaa ja ihanan pehmeä. Ja se sopii tietysti kaikenikäisille.

Ajatus – design Anu Saari

Ajatus-huopa (120x180 cm) on palannut uudelleen Finlaysonin mallistoon. Jännittävän pandakuosin syliin on kiva käpertyä!

Unipussi – jotain ihan uutta

Finlayson kevät-kesä 2016 -malliston kenties mielenkiintoisin uutuus on kekseliäs unipussi.

Mikä on unipussi? Paitsi että unipussi on kaunis sana, se on kaikessa yksinkertaisuudessaan hieno keksintö. Ajattele nyt: aluslakana, peitto ja tyynyliina samassa paketissa. Ota kainaloon, levitä, nuku ja pese. Se on sisätilojen makuupussi, reissuihmisen vakiovarustus, joka helpottaa sekä kyläilijän että emännän tai isännän elämää. Siis täydellinen varustus kesämökille, veneeseen, asuntoautoon ja kotiin ympärivuotiseen käyttöön vieraita varten!

Finlaysonin unipusseja on saatavilla seuraavilla kuoseilla: Otso, Aalto, Coronna, Elefantti ja Visa. Unipussin koko on 90x250 cm.

Finlayson kevät-kesä 2016 -mallisto tulee myyntiin tammikuussa. Soma-kuosiset tuotteet ja unipussit ovat saatavilla maaliskuusta 2016 alkaen.

Petri Pesonen, luova johtaja, Finlayson Oy

p. 0400 603 306 tai sähköposti petri.pesonen@finlayson.fi

www.ilovefinlayson.fi

Instagram: finlayson_official