Finlaysonin merihenkiset tekstiilit sopivat veneelle ja mökille

Kesäisin monet perheet siirtyvät lomanviettoon saaristomaisemiin tai mökille järven rannalle. Finlaysonin kesän mallistosta löytyy useita meriteemaisia tekstiilejä, jotka luovat raikkaan saaristohenkisen tunnelman veneen sisätiloihin tai mökkitupaan. Veneellä ja mökillä kannattaa panostaa laadukkaisiin ja kestäviin vuodevaatteisiin.

Meri – design Liisa Suurla

Kesän ehdottomasti raikkain kuosi on Meri, jonka klassisia raitoja raikastaa puhdas valkoinen pohja. Kuosi saa melkein tuntemaan kevyen merituulen puhalluksen iholla. Kaksipuoleiset Meri-pussilakanat ovat kaikkien veneilijöiden ja purjehtijoiden ykkösvalinta.

Kippari-Aappa – design Sami Vulli

Merimerkit on opeteltu ja pelastusrengas pakattu mukaan. Pikkukippareiden kaveri on Kippari-Aappa, joka saa uneksimaan meriseikkailuista. Raikkaat turkoosit pussilakanat otetaan mukaan veneelle, ja päiväunet torkutaan ulkona. Veikeät Kippari-Aappa-pussilakanat on saatavilla kahdessa koossa: 120x160 cm ja 150x210 cm.

Saundi – design Sami Vulli

Aaltomainen tunnelma on myös hauskassa Saundi-kuosissa. Soljuvana virtana kulkevat hyvät saundit luovat mielenmaisemia ja herättävät muistoja. Saundi-pussilakanoiden alla voi melkein kuulla veden liplatuksen.

Aalto – design Eine Lepistö

Finlaysonin klassikkokuosi Aalto on tuonut merimaiseman suomalaisiin koteihin jo vuodesta 1977 alkaen. Eine Lepistön suunnittelemissa Aalto-pussilakanoissa sinisen eri sävyt yhdistyvät puhtaaseen valkoiseen alkuperäisiä värityksiä mukaillen. Tämä upea klassikko vie ajatukset kesään ja meritunnelmaan.

Reilu – design Finlayson

Niin pidemmillä kuin lyhyemmillä venematkoilla tarvitaan aina laadukkaita froteepyyhkeitä. Kannella tai laiturilla otetaan aurinkoa pehmeän pyyhkeen päällä ja välillä pulahdetaan uimaan virkistävään veteen. Finlaysonin Reilu-pyyhkeet ovat laadukasta käsinpoimittua Reilun kaupan puuvillaa, joka viljellään perinteisellä tavalla ihmistä ja luontoa kunnioittaen. Reilu-pyyhkeiden värivalikoima on laaja, kokeile veneessä esimerkiksi turkoosia, sinistä ja valkoista.

Panosta laadukkaisiin vuodevaatteisiin myös veneessä

Veneeseen ei voi pakata turhaa tavaraa, joten kannattaa panostaa määrän sijasta laatuun. Familonin korkealuokkaiset tyynyt ja peitteet sopivat ominaisuuksiltaan mainiosti vaikka koko kesän purjehdusreissulle.

Familon Ultra Cool -tyynyt ja -peitteet ovat mainiot kesähelteiden aikaan. Ohuen, superkevyen peitteen ja pehmeän tyynyn viilentävä vaikutus on vailla vertaa.

Familon Ultra Outlast -tyynyt ja -peitteet puolestaan säätelevät yksilöllisesti kehon lämpötilaa yön aikana. Näin olo ei ole liian kuuma eikä kylmä, vaan juuri sopiva.

Kesän merihenkiset Finlayson-tekstiilit ja Familonin tyynyt ja peitteet ovat saatavilla Finlaysonin verkkokaupasta, Finlayson-myymälöistä ja valikoidusti jälleenmyyjien valikoimista kautta maan.