• Finlayson/

Lasten suosikkihahmo Risto Räppääjä seikkailee ystävineen nyt myös Finlaysonin tekstiileissä

Sinikka ja Tiina Nopolan suosittujen lastenkirjojen päähenkilö Risto Räppääjä piristää vauhdikkailla puuhillaan tänä vuonna myös Finlaysonin uutuustekstiileitä. Solmitun lisenssiyhteistyön myötä kirjoista ja elokuvista tutut Risto Räppääjä ja Nelli Nuudelipää ihastuttavat Finlaysonin pehmoisissa pyyhkeissä ja ilmavissa pussilakanoissa.

Sinikka ja Tiina Nopolan luoma ja hurjan suosion saanut Risto Räppääjä on rummuttamisesta ja räppäämisestä pitävä poika, joka asuu koheltavan Rauha-tätinsä luona. Risto ja Rauha päätyvät mitä kummallisimpiin seikkailuihin, vaikka yrittävät elää ihan tavallista elämää. Seikkailuissa on mukana myös Riston paras kaveri Nelli. Neljäs Risto Räppääjä -elokuva sai ensi-iltansa 7.2.2014 ja uusi kirja ilmestyy myöhemmin tänä vuonna. Tämä ihastuttava poika ystävineen on nyt mukana myös Finlaysonin kevään uusissa lasten tekstiileissä.

− On ilahduttavaa saada Risto Räppääjä mukaan Finlaysonin tuotevalikoimaan. Lisenssiyhteistyön myötä Risto Räppääjän tarina ja sen suositut hahmot tulevat kotiin ja lastenhuoneisiin myös vauhdikkaiden tekstiilien muodossa. Iloisen värikkäät Risto ja Nelli -tekstiilit ovat energinen lisä Finlaysonin lastentuotteiden valikoimaan, kertoo Finlaysonin tuoteryhmäjohtaja Jaana Tarkki.

Tuotteiden värit suoraan hahmojen maailmasta

Finlaysonin Risto ja Nelli -tekstiilien suunnittelusta ovat vastanneet Finlaysonin ateljeen suunnittelijat yhteistyössä alkuperäishahmojen luojien kanssa.

− Tuotesuunnitteluprosessi eri osapuolten kesken oli erittäin mielenkiintoinen ja hedelmällinen. Tuotteissa tuli huomioida alkuperäishahmojen visuaalinen ilme sekä luonteet, jotka tekevät hahmoista tunnistettavia. Tekstiilien värit haettiin suoraan hahmojen maailmasta – esimerkiksi froteepyyhkeiden kirkkaat värit jäljittelevät Riston vihreää hupparia ja oransseja hiuksia, kuvailevat Finlaysonin Risto Räppääjä -tuotteiden suunnittelussa mukana olleet Liisa Suurla ja Osmi Koskinen.

Riston lisäksi Finlaysonin tekstiileissä nähdään Riston naapuri ja paras kaveri Nelli ”Nuudelipää” Perhonen ja tämän Alpo-kissa. Risto ja Nelli -pussilakanasetti ihastuttaa värikkyydellään ja vauhdillaan. Vauhdikkaat seikkailu-unet on taattu näiden energisten uutuuslakanoiden myötä! Pirteät Risto ja Nelli -kylpypyyhkeet ja -käsipyyhkeet tuovat energiaa lasten kylpyhetkiin.

Finlaysonin Risto Räppääjä -uutuustekstiilit keväällä 2014:

-       Risto ja Nelli -pussilakanasetti, 150x210 cm, hinta: 50 euroa/setti

-       Risto ja Nelli -pussilakanasetti, lasten koko 120x160 cm, hinta: 43 euroa/setti

-       Risto ja Nelli -kylpypyyhe, 70x140 cm, värit: vihreä ja oranssi, hinta: 28 euroa

-       Risto ja Nelli -käsipyyhe, 50x100 cm, värit: vihreä ja oranssi, hinta: 15 euroa

Finlaysonin Risto Räppääjä -tuoteperhe täydentyy kuluvan vuoden aikana uusilla tuotteilla. Risto ja Nelli -uutuustekstiilit ovat saatavilla Finlaysonin verkkokaupasta, Finlayson-myymälöistä sekä valikoidusti jälleenmyyjiltä kautta maan.

Jaana Tarkki, tuoteryhmäjohtaja, Finlayson Oy

p. 020 7213 532, sähköposti: jaana.tarkki@finlayson.fi

Tiedotteeseen liittyvät kuvat ovat ladattavissa suoraan osoitteesta: https://finlayson.studio.crasman.fi/bank/tiedotteet/risto_rappaaja

Finlayson on ollut vuodesta 1820 suomalainen tekstiilialan edelläkävijä, joka suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia sisustustekstiilejä sekä nukkumiseen liittyviä tuotteita Finlayson- ja Familon-brändin alla. Finlaysonilla on yhteensä 22 omaa myymälää, tehtaanmyymälää ja shop-in-shopia Suomessa, Venäjällä ja Baltiassa. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin palveluksessa vuonna 2013 oli noin 270 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli noin 45 miljoonaa euroa.