Uusi, pehmeä Familon Luonto -tuotesarja on vastuullinen valinta

Hyvän unen asiantuntija Familon lanseeraa uuden, uusioraaka-aineista valmistetun Familon Luonto -tuotesarjan. Luonto-sarjan pehmeissä peitteissä ja tyynyissä yhdistyvät nukkumismukavuus ja ympäristöystävällisyys raaka-aineiden valinnan avulla. Kotimaisilla Luonto-sarjan tuotteilla on Allergiatunnus®, joten ne sopivat myös herkille nukkujille pehmeydestä ja mukavuudesta tinkimättä. Familon Luonto -peitteet ja -tyynyt ovat ensiesittelyssä Terveysmessujen HERKKÄ-alueella Familonin osastolla 6d29.

Uusi Familon Luonto -tuotesarja takaa hyvien unien lisäksi hyvän mielen, sillä tuotesarja on valmistettu vastuullisesti. Sarjan peitteiden ja tyynyjen täytteenä on käytetty 100 prosenttisesti kierrätettyä uusioraaka-ainetta, mikä pidentää tuotteiden elinkaarta. Luonto-tuotteiden luonnonvalkoinen kangas on sekoitus puuvillaa ja nopeasti uusiutuvaa bambua. Bambu tekee tuotteista erityisen pehmeitä.

Familon Luonto -sarjan laadukkaat peitteet ja tyynyt ovat Suomessa suunniteltuja ja valmistettuja Avainlippu-tuotteita. Lisäksi kaikille sarjan tuotteille on myönnetty Allergiatunnus®, joten ne ovat turvallisia myös herkimmille nukkujille.

Pehmeän peiton alle tekee mieli käpertyä

Familon Luonto -sarjaan kuuluu yhden hengen peite sekä parivuoteen tuplapeite. Pehmeiden Luonto-peitteiden täytteenä on eco-core -polyesteriontelokuitua, joka on valmistettu kokonaan uusioraaka-aineesta. Familon Luonto -peite on kooltaan 150x200 cm ja Familon Luonto -tuplapeite 230x210 cm. Peitteiden hengittävä ontelokuitu on kuohkeaa ja helppohoitoista.

Tyyny täydentää hyvän unen kokonaisuuden

Luonto-sarjassa on kaksi tyynyvaihtoehtoa: puolikorkea ja pehmeä Luonto-tyyny (50x60 cm) sekä puolikorkea ja napakka Luonto-tikkityyny (50x60 cm). Luonto-tyyny sopii useimmille pehmeistä tyynyistä pitäville ja tikkityyny erityisesti leveäharteiselle ja kyljellään nukkuvalle. Tyynyjen pehmeä ja ilmava polyesteripallokuitu muotoutuu mukavasti nukkujan pään asennon mukaan.

Familon Luonto -sarjan vuodevaatteet on suunniteltu joka kotiin, ja ne ovat mukavan helppohoitoisia. Peitteet ja tyynyt säilyttävät muotonsa, rakenteensa sekä pehmeytensä pesusta toiseen. Vuodevaatteet voi kuivata varovasti kuivausrummussa. Luonto-sarjan tuotteet soveltuvat ympärivuotiseen käyttöön – ne ovat ihanan lämpimiä talvella ja sopivan viileitä kesällä. Tarvittaessa tuotteet voi varastoida kätevästi Familon-kassissa.

Familonilta uusia, isompia tyynykokoja

Familonin tyynyvalikoimaa laajenee myös uusilla, suuremmilla tyynyillä. Familon Futurex Long -erikoispehmustetyyny on 13 cm pidempi kuin muut Futurex-tyynyt. Yksilöllisesti muotoutuva tyyny säilyttää niskan ja kaularangan luonnollisen rentouttavan asennon myös nukkuessa.

Familon Ultra Plus -tyyny on niin ikään erityisleveä, 50x70 cm. Muotoutuva ja ympäristöystävällinen tyyny sopii useimmille ja miellyttää isomman tyynyn ystäviä.

Muista huoltaa vuodevaatteita!

Hyvin hoidetut vuodevaatteet kestävät pidempään. Yön jälkeen vuoteen on hyvä antaa tuulettua hetki ennen sijaamista. Peitteitä ja tyynyjä kannattaa pöyhiä aamuisin ja tuulettaa kerran viikossa. Peitteet on hyvä pestä 1-2 kertaa vuodessa ja tyynyt 3-4 kertaa. Kuitutäytteiset peitteet ja tyynyt pestään 60 asteessa ja lingotaan kevyesti. Pesuainetta kannattaa käyttää vain 1/3 normaalista pesuainemäärästä. Tyynyt kuivataan ilmavasti tason päällä ja peite tasolla tai narulla. Familonin hyvän unen asiantuntijat neuvovat vaihtamaan peitteet noin 4 vuoden välein ja tyynyt 2 vuoden välein.

Familon mukana Terveysmessuilla

Familon Luonto -tuotesarjan peitteet ja tyynyt ovat ensiesittelyssä Terveysmessuilla 19.21.10. Familonin osastolla. Osastolla on lisäksi esillä laaja valikoima muita Familonin hyvän unen tuotteita. Testattavana on muun muassa kymmenen erilaista Familon-tyynyä, mukaan lukien tiedotteessa mainitut, isomman koon Ultra Plus - ja Futurex Long -tyynyt. Familonin asiantuntijat auttavat osastolla sopivan tyynyn valinnassa. Tyynyjä voi kokeilla ylellisessä Familon Pellava -säätösängyssä.

Tervetuloa tutustumaan uuteen, pehmeään Familon Luonto -tuotesarjaan Terveysmessuille Familonin osastolle 6d29!

Familon-peitteet ja -tyynyt: Mailis Linnola, mallistopäällikkö, Finlayson Oy

Familon-vuoteet: Piki Martiskainen, mallistopäällikkö, Finlayson Oy

p. 020 721 3568 tai sähköposti piki.martiskainen@finlayson.fi

www.familon.fi