Adeccon espanjalainen matkustamohenkilökunta siirtyy Finnairin palvelukseen

Finnair ja espanjalainen henkilöstövuokrausyhtiö Adecco ovat sopineet uudesta toimintamallista, jonka myötä Finnairin Barcelonan ja Madridin reiteillä lentävä vajaan 60 hengen matkustamohenkilökunta siirtyy Adeccolta Finnairin palvelukseen 1.4.2019 alkaen. Matkustamohenkilöstön kotiasemana säilyy Espanja.

Uusi malli luo mahdollisuuksia kehittää palvelua Barcelonan ja Madridin reiteillä. Lisäämme kesäkaudella Barcelonaan yhden päivittäisen vuoron, ja tällä reitillä lentää jatkossa myös Suomesta käsin toimiva matkustamohenkilökuntamme, sanoo Finnairin matkustamopalveluiden johtaja Eveliina Huurre.

Barcelonan ja Madridin reitit on lennetty vuodesta 2013 lähtien Finnairin lentäjillä ja Adeccolta alihankitulla espanjalaisella matkustamomiehistöllä.

Finnair vuokraa Iberialta lentokoneen Madridin-reitille

Finnair vuokraa Airbus A321 -lentokoneen oneworld-kumppaniltaan Iberialta Madridin-reitille vuodeksi 1. huhtikuuta 2019 alkaen. Kone paikkaa Finnairin liikenteen kasvun aiheuttamaa väliaikaista lentokonevajetta.

Finnair lentää Madridiin kerran päivässä. Vuokrakoneen ohjaamomiehistö on Iberian. Huhtikuun ajan myös matkustamomiehistö tulee Iberialta, ja lennoilla on mukana yksi Finnairin matkustamohenkilöstön jäsen varmistamassa Finnairin palvelukonseptin toteutumisen. Toukokuusta alkaen Finnairin matkustamomiehistö palvelee Iberian operoimilla lennoilla.

”Lentokoneen vuokraaminen oneworld-kumppaniltamme Iberialta tukee kasvuamme ja tarvetta kasvattaa kalustokapasiteettia tulevina kuukausina”, Finnairin operatiivinen johtaja Jaakko Schildt sanoo.

Iberian operoimilla lennoilla noudatetaan Finnairin palvelukonseptia. Finnair viestii operoivan lentoyhtiön muutoksesta suoraan niille asiakkaille, joilla on varaus näille lennoille. Asiakkailla on halutessaan oikeus vaihtaa matkustuspäivää tai perua matka operoivan lentoyhtiön vaihduttua.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi