• Finnair/

Christine Rovellista Finnairin strategiasta ja laivastosta vastaava johtaja, Nicklas Ilebrand siirtyy pois yhtiöstä

Finnair Oyj                                  Pörssitiedote                               8.9.2022 klo 13.00

Finnair on nimittänyt MBA Christine Rovellin, 48, Finnairin strategiasta ja laivastosta vastaavaksi johtajaksi ja Finnairin johtoryhmän jäseneksi 1. lokakuuta 2022 alkaen. Nykyinen strategiajohtaja Nicklas Ilebrand jättää yhtiön vuoden lopulla työskennellen johdon neuvonantajana lokakuun 1. päivästä lähtien.

Christine Rovelli on työskennellyt Finnairissa vuodesta 2012, ja nykyisessä roolissaan hän on vastannut Finnairin rahoituksesta ja laivaston hallinnasta.

“Nicklas on tehnyt erinomaista työtä maailmanluokan strategia- ja skenaariotyön rakentamiseksi Finnairissa. Tämä on ollut kriittisen tärkeää, kun olemme ensin rakentaneet Finnairille tien ulos koronapandemian aiheuttamasta kriisistä, ja sitten määritelleet Finnairin strategisen suunnan Venäjän ilmatilan sulkeutumisen jälkeen”, sanoo Finnairin toimitusjohtaja Topi Manner. “Haluan kiittää Nicklasta lämpimästi hänen vahvasta panoksestaan Finnairissa ja toivon hänelle kaikkea hyvää jatkoon.”

“Toivotan Christinen lämpimästi tervetulleeksi johtoryhmään. Hänen vahva laivastonhallinta- ja rahoitustaustansa on meille arvokasta, kun nyt aloitamme kannattavuuden palauttamiseen tähtäävän strategiamme toteuttamisen”, Topi Manner jatkaa.

“Olen todella ylpeä kaikesta siitä, mitä olemme Finnairissa saavuttaneet viimeisen parin vuoden aikana”, sanoo Nicklas Ilebrand. “Kun uusi strategia on nyt määritelty ja toteutus alkaa, on luonnollinen hetki siirtää vetovastuu seuraavalle.”

“Otan innolla vastaan uuden roolini Finnairin strategian toteutuksen vetäjänä samalla kun jatkan laivastonhallintarooliani”, sanoo Christine Rovelli. “Kannattavuutemme ja kilpailukykymme parantaminen on avainasemassa, ja jatkamme sujuvaa ja tuloksellista tiimityötä, joka on ollut kriittistä kyvyllemme sopeutua markkinamuutoksiin viimeisen kahden vuoden aikana.”

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo puolittaa nettopäästönsä vuoden 2025 loppuun mennessä vuoden 2019 tasosta, ja saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.